BMW perfecționează tehnologia ActiveHybrid pentru a crește performanțele sportive ale automobilelor. Sistemul hibrid nu este în mod obligatoriu mai ecologic, de regulă consumul de materii suplimentare și întreținerea unui model hibrid sunt mai costisitoare pentru posesor cât și mai puțin prietenoase cu mediul înconjurător.
BMW ActiveHybrid 5 reuneşte un motor cu şase cilindri dispuşi în linie, cu tehnologia TwinPower Turbo, un sistem de transmisie electrică şi o cutie de viteze automată cu opt trepte.
Specificațiile tehnice care caracterizează BMW ActiveHybrid 5 sunt: puterea totală generată este de 250 kW/340 CP; automobilul poate fi condus în regim pur electric până la o viteză de 60 km/h; Motorul electric, care dezvoltă 40 kW/55 CP, este alimentat cu energia provenită de la un acumulator litiu-ion foarte performant, integrat în portbagaj.
La viteze de până la 60 km/h, BMW ActiveHybrid 5 poate opera în modul pur electric pentru emisii zero în trafic urban. Acumulatorul litiu-ion poate stoca suficientă energiei pentru a oferi o autonomie electrică de până la patru kilometri la o viteză medie de 35 km/h.
Acumulatorul este compus din 96 de celule, are propriul său sistem de răcire şi oferă o energie utilizabilă de 675 Wh. Integrarea acumulatorului Li-Ion în portbagaj a redus capacitatea de încărcare a modelului BMW ActiveHybrid 5 la 375 litri, cu 145 litri mai puţin faţă de un model BMW Seria 5 Sedan propulsat exclusiv printr-un motor cu ardere internă.
ActiveHybrid 5 realizează sprintul (0-100 km/h) în 5.9 secunde; consumul mediu de combustibil se situează între 6.4 şi 7.0 litri la 100 kilometri parcurși; emisiile CO2 sunt de numai 149-163 grame per kilometru (date în conformitate cu ciclul de testare EU, pot varia în funcţie de formatul pneurilor utilizate).
Noul model va debuta şi în România în prima parte a anului 2012.