Muzeul Mobil din Audi Forum Ingolstadt a organizat o expozitie spectaculoasa pentru a sarbatori centenarul marcii Audi. In vederea acestui eveniment unic, intitulat ‘De la Horch la Audi: istoria perfectiunii are un nou nume ‘, au fost stranse laolalta automobile de epoca din toate colturile Europei. In perioada 11 martie – 16 iulie 2009, vizitatorii Muzeului Audi vor putea admira treisprezece automobile construite inainte de al doilea razboi mondial, inclusiv primul model care a purtat numele Audi, Audi tip A din 1911, si o premiera mondiala – modelul Audi 225 Front Special Roadster din 1935, care a fost reconstruit recent. Atat aceste modele, cat si multe alte exponate sunt singurele de acest gen care mai pot fi admirate in toata lumea.
AUDI AG se bucura de o istorie si o traditie remarcanta. Inainte de finele secolului al 19-lea, August Horch a infiintat la Köln o firma cunoscuta sub numele de Horch & Cie. Motorwagen Werke. In 1902, a mutat-o la Zwickau in Saxonia, iar in 1904 firma a fost reorganizata in societate pe actiuni.
In 1909, in urma unui conflict cu membrii consiliilor de administratie si de supervizare, August Horch a parasit firma si, cateva saptamani mai tarziu, a infiintat o a doua firma constructoare de automobile, tot in Zwickau. De vreme ce nu-si putea folosi numele deoarece era marca inregistrata, a ales traducerea sa in latina: cuvantul german ‘Horch!’ (care inseamna ‘Asculta!’) a devenit ‘Audi’. Folosirea acestei forme de imperativ in latina i-a fost sugerata de fiul unuia dintre partenerii sai de afaceri care studia latina si care urmarise cu interes discutia privind alegerea unui nou nume. Constructia de automobile a inceput la scara restransa, conform principiului de baza al lui Horch de a construi doar ‘automobile bune si rezistente’, insa dupa numai cativa ani Audi a devenit deja una dintre cele mai cunoscute marci germane de automobile. S-a bucurat de succes in cadrul curselor automobilistice inca de la inceput.
Victoriile repurtate la Raliurile alpine austriece organizate intre 1911 si 1914 au facut cunoscut numele Audi pe scena internationala. Modelul Audi tip C 14/35 PS a obtinut un succes rasunator fiind denumit ‘Invingatorul alpin’.
Muzeul Audi va expune nu mai putin de treisprezece dintre cele mai vechi automobile Audi care mai exista in lume. Pentru a prezenta intr-o maniera cat mai deosebita nu doar aceste automobile de epoca, ci si povestiri despre inceputurile firmei, inclusiv din perioada de pana la intreruperea de lunga durata a activitatii firmei cauzata de al doilea razboi mondial, organizatorii expozitiei au ales o abordare neobisnuita.
Povestirile s-au transformat intr-un storyboard, iar acesta a luat forma unor benzi desenate. Fiecare pagina prezinta povestiri, intamplari si momente de cotitura din istoria firmei Audi. Alegerea numelui, demiterea lui August Horch, primul model cu opt cilindri, fabricarea in premiera in Germania de catre Audi a automobilelor cu volanul pe partea stanga, concurenta pentru prima sigla Audi amplasata pe grila radiatorului, cumpararea firmei de catre DKW si infiintarea ulterioara a Auto Union – cronica continua pana in momentul in care, la izbucnirea razboiului, al doilea producator de automobile ca marime din Germania a fost nevoit sa intrerupa fabricarea autoturismelor pentru publicul larg. Dupa cum explica Stefan Felber de la Muzeul Audi ‘Istoria Audi este mult prea incitanta pentru a fi expusa intr-o maniera conventionala. Ne-am straduit sa o facem usor de inteles de la prima vizionare, atat pentru adulti, cat si pentru copii.’
Iubitorii de automobile vor aprecia ocazia de a admira exemple remarcabile din istoria de inceput a firmei Audi, in special modelul Audi Front Roadster de o eleganta fara varsta, care este expus pentru prima data. Doar doua exemplare din acest prototip au fost construite in 1935 si ambele au disparut. In consecinta, Audi Tradition i-a furnizat firmei specializate Zinke din Zwönitz un sasiu original si aceasta a fost in masura sa construiasca o replica a caroseriei avand la dispozitie doar fotografii. Acum, acest roadster, un ‘vis in alb’, este expus in premiera mondiala in cadrul Muzeului Mobil Audi.
Un alt element de exceptie este modelul Audi tip A, construit in 1911.
Expus pentru prima data la sediul firmei din Ingolstadt, acesta este automobilul cu numarul 78 construit de Audi in Zwickau si cel mai vechi care a supravietuit. Acest model unic tip A, cu un motor de 26 cp, putea atinge viteza de 75 km/h. Pentru expozitia ‘De la Horch la Audi – istoria perfectiunii are un nou nume’, acest model a fost pus la dispozitie cu titlu de imprumut de Muzeul tehnic national din Praga, acum fiind prima data cand este disponibil in aceasta maniera.
You must be logged in to post a comment Login