Home » Auto » Nu, noul automobil ŠKODA SCALA nu seamănă cu Volkswagen!

Nu, noul automobil ŠKODA SCALA nu seamănă cu Volkswagen!

Skoda Scala 2019

Skoda Scala 2019

ŠKODA SCALA, noul automobil Volkswagen, actualizează gama de modele VAG cu noi motoare și tehnologii demne de anul 2019.

ŠKODA SCALA este disponibilă pentru început cu patru motoare cu puteri între 66 kW (90 CP) şi 110 kW (150 CP). De asemenea, SCALA oferă sisteme de siguranţă activă şi pasivă, faruri şi blocuri optice spate full-LED, plus spaţiu generos pentru pasageri şi bagaje. Modelul va intra pe piaţă deja în prima jumătate a anului 2019.

Prezentare video ŠKODA SCALA

Volkswagen spune că a ales pentru noul model SCALA finisaje cu suprafață moale, din spumă de calitate superioară. Iluminarea ambientală creează o atmosferă plăcută și nu e chicioasă cum ar putea crede anumiți șoferi.

Vezi ofertele pentru piese auto!

Printre lucrurile mișto se mai numără sistemul multimedia cu ecran tactil (ca la Logan) parbrizul încălzit şi volanul încălzit (dotări opționale) care chiar aduc un plus de confort, mai ales în zilele geroase.

Patru motoare pe ŠKODA SCALA

Când vine vorba de motoare, opțiunile sunt diverse. Trei motoare TSI de 1,0 sau 1,5 litri şi un motor TDI de 1,6 litri generează între 70 şi 110 kW (95 – 150 CP). Fireşte că cele patru motoare îndeplinesc cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP. Toate dispun de injecție directă, supraalimentare turbo, precum și defuncţia de recuperare a energiei de frânare şi de tehnologie Start-Stop.

ŠKODA SCALA are numeroase sisteme de asistenţă preluate după modelele superioare cum ar fi Blind Spot Detect, tempomatul adaptiv ACC, Park Assist, Lane Assist şi Front Assist cu funcția City cu frânare de urgenţă (automobilul frânează singur pentru a intra în cel din față, atunci când șoferul nu e atent și e furat de peisaj).

Motorul de 1,5 TSI e o bijuterie

Dacă motoarele de 1 litru de la Volkswagen sunt bune pentru o bunică ce-și face cupărăturile în zona rurală a Germaniei, motorul de 1,5 TSI e o bijuterie ce își face loc atât în oraș, cât și pe autostradă. Motorul de vârf al gamei, adică 1,5 TSI, generează o putere de 110 kW (150 CP) şi un cuplu maxim de 250 Nm. Motorul se remarcă şi prin tehnologia de management activ al cilindrilor Active Cylinder Technology (ACT). Aceasta dezactivează cei doi cilindri mijlocii când sarcina exercitată asupra motorului este redusă, reducând astfel consumul de combustibil. Această dezactivare are loc automat şi nu este practic sesizabilă pentru şofer. Motorul cu patru cilindri este oferit cu transmisia manuală cu 6 trepte în dotarea standard. Transmisia automată DSG cu 7 trepte este disponibilă ca dotare opţională.

ACHTUNG! Motoarele 1,0 TSI ar trebui evitate!

ACHTUNG! EVITAȚI ACESTE MOTOARE. Celelalte două propulsoare pe benzină au trei cilindri şi o capacitate de 1,0 litru. Adică sunt prea mici pentru o mașină așa de mare, drept urmare nu le recomandăm.

Motorul diesel își trăiește ultimele zile

Din punct de vedere al eficienței, dieselul Volkswagen s-ar clasa cu siguranță pe podium. Însă motoarele diesel emit noxe cancerigene, motiv pentru care sunt puse pe lista neagră de țările din Europa de Vest. Cu sau fără uree, dieselul rămâne un motor poluant. În rest… Motorul diesel cu patru cilindri 1,6 TDI are o putere de 85 kW (115 CP) şi un cuplu de 250 Nm. Fiind echipat cu convertor catalitic SCR cu injecţie de AdBlue şi cu filtru de particule diesel ca dotări standard, respectă cerinţele normei de poluare Euro 6d-TEMP.

Pe ce platformă e construită ŠKODA SCALA?

Noua SCALA este primul model ŠKODA conceput pe baza platformei A0 MQB a Grupului Volkswagen. MQB reprezintă o bază unitară ultra-modernă pentru numeroase modele diferite. Matricea modulară transversală permite producţia extrem de flexibilă şi eficientă. Astfel, pot fi oferite şi numeroase sisteme de asistenţă inovatoare din clasele auto superioare.

Avantajul matricei modulare transversale (MQB) a Grupului Volkswagen constă în poziţia transversală de instalare a motoarelor. Acestea sunt uşor înclinate spre faţă, iar distanța dintre mijlocul roţilor din faţă şi pedalier este în toate cazurile aceeași. Astfel, partea din faţă a maşinilor este unitară şi poate oferi un spaţiu foarte generos.

Matricea modulară transversală contribuie şi la optimizarea aerodinamică a maşinii, ŠKODA SCALA având un coeficient aerodinamic (cd) excelent, de 0,29. La fel ca şi celelalte modele ŠKODA bazate pe MQB, şi noua compactă face uz de scuturi sub caroserie, pentru a optimiza fluxul aerului. De asemenea, sunt oferite trei modele noi de jante din aliaj cu un design optimizat pentru direcţionarea ţintită a fluxului de aer.

ŠKODA SCALA – rudă apropiată cu Volkswagen Golf

Etichete: , ,
Postat de in data de 10 decembrie 2018. In categoria Auto. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.

You must be logged in to post a comment Login

center>