Piata auto s-a schimbat destul de mult in ultimii doi ani iar marii constructorii au inceput deja sa-si anunte planurile si proiectele de viitor cu care ii vor incanta pe clienti. Compania japoneza Honda nu face nici ea exceptie de la acest trend. Daca cu ceva timp in urma firma japoneza isi anunta intentia de a monta motoare V8 pe modelele de lux Acura, acum aceste proiecte sunt deja anulate.
Presedintele Honda, Takanobu Ito, declara intr-o conferinta de presa: „Nu cred ca avem nevoie de o masina cu motor fata si tractiune spate. Ar fi fara sens sa faceam aceleasi lucruri pe care alte companii de le fac de mai bine de cinci decenii. Luam in considerare noi motoare, transmisii, platforme si caroserii in dezvoltarea unor viitori hibrizi.”
pai si cum ramine cu foarte multele surse credibile care spuneau ca honda lucreaza la un v10 5litri 600hp si cu un consum de circa 10litri/100km pt viitorul NSX ?!
Nu am nicio idee, cert e ca se adapteaza la piata, chiar si BMW se orienteaza catre motoare mai economice.
oricum vechiul NSX a avut motor spate 😀
asa ca vom vedea cindva in 2010 acel v10 faimos de la honda 🙂
si vazind http://www.theautochannel.com/news/2009/07/25/471485.html am vaga banuiala ca honda o duce destul de bine 🙂
In momentul in care veniturile scad, orice manager incearca sa renunte la produsele ce aduc pierderi. Oricat de spectaculoase si de performante ar fi automobilele cu motoare mari perioada lor de glorie a trecut. Pretul petrolului poate sa mai scada insa frica ramane. Acum se merge pe eficienta maxima, se scoate dintr-un motor cu patru cilindri de 1.8 litri 180 de cai putere, suficient chiar si pentru o masina din clasa superioara. Un motor cu o singura chiulasa si patru cilindri este mai ieftin de produs, comparativ cu un V8. Oamenii se feresc de masini pe care nu le pot intretine, imagineaza-ti cum ar fi sa te plimbi prin oras cu o masina care sa aibe motor V8 pe benzina.
Am dat de naiba, mai au astia sa ne puna sa pedalam.
termenul corect este chiulasa si nu are nici o relevanta pt un motor L4 sau v8 dpdv al pretului
eventual numarul de supape sa conteze in pretul motorului per total.. dar asa cum ZR1 are 2 valve per cilindru la fel de bine se pot face si L4/L6 cu 2 valve
iar faza cu 1.8/180cp e ok fata de un v6/v8 e discutabila
JDM, ai dreptate asupra termenului folosit, am modificat deja greseala din comentariu. Acum revenind la subiect, un motor V8 are doua chiulase, un numar dublu de pistoane si cilindri, un arbore mai complex si o distributie mai complicata. Faptul ca se trece la motoare cu patru cilindri nu e tocmai un lucru rau. Turbina sau compresorul fac ca sa ai putere mare la o capacitate relativ mica. Bineinteles ca se pierde ceva din cuplul specific unui motor de capacitate mare dar se castiga foarte mult pe partea de consum. Producatorii sunt interesati de costuri mici, nu mai sunt dispusi sa cheltuie mult pentru motoare mari si complexe din simplu fapt ca sunt tot mai putini aceia dispusi sa plateasca pentru ele.