Transportul electric este utilizat de ceva timp pe distante scurte si s-a dovedit cu adevarat fiabil in uzine, depozite, terenuri de golf, gari, etc acolo unde electrocarele isi fac pe deplin datoria. Vechile modele construite din fier si dotate cu acumulatori cu plumb nu oferea tocmai performantele necesare functionarii unei afaceri ce nu avea nevoie de timpi morti.
Noile materiale precum fibra de carbon, teflonul sau diversi polimeri in combinatie cu aluminiu si acumulatorii cu litiu performanti fac ca electrocarele sa-si traiasca o noua tinerete.
Boulder Electric Vehicle, companie din conducerea careia fac parte Bill Dube si Eva Håkansson (cea care a construit prima motocicleta electrica din Suedia), planuieste sa construiasca camioane de oras.
Modelul imaginat de inginerii de la Boulder este fabricat din policarbonat si aluminiu pentru o minima greutate si este propulsat de un motor electric de 80 kW alimentat de baterii cu fosfat feric de litiu (LiFePO4).
Camionul ar trebui sa aiba o viteza maxima de 100km/h si o autonomie de 160 de kilometri.
Platforma ar putea fi utilizata de asemenea in diverse configuratii, inclusiv pentru transportul pasagerilor.
In clipul de mai jos puteti vedea un astfel de camion ruland pe sosea: