Primaria orasului Montreal doreste ca pana in anul 2025 sa achizitioneze 1300 de autobuze complet electrice.
Societe de Transport de Montreal (STM) asteapta, pentru moment, livrarea a 380 de exemplare diesel pentru a inlocui o parte din flota imbatranita, declara Carl Desrosiers chief of operations al STM. Autobuzele diesel vor asigura transportul locuitorilor din Montreal pana in anul 2025 atunci cand se doreste renuntarea totala la modelele poluante.
Conform planului de actiune, facut public zilele acestea, in anul 2011 se incepe testarea primelor modele electrice si a unor troleibuze articulate ce vor fi utilizate pe rutele foarte aglomerate cum ar fi bulevardele: Pie IX, Henri Bourassa, Saint-Michel si Notre Dame. Din 2012 orice mijloc de transport achizitionat va fi electric sau hibrid.
„In momentul de fata un autobuz normal parcurge 500 de kilometri inainte de a fi alimentat. In timpul iernii nicio baterie nu poate face acest lucru. Dar daca pui cate o statie de reincarcare la capete de linie, autobuzul isi poate reincarca rapid bateriile in 10-15 minute si poate parcurge din nou 20 de kilometri… Acesta este viitorul” declara Carl Desrosiers.
„Anul trecut am consumat 45 de milioane de litri de combustibil. Visul meu este ca in anul 2025 sa nu mai utilizam niciun litru. Aici electricitatea este ieftina si curata.” mai adauga Desrosiers. Nici nu e de mirare atat timp cat Canada este al doilea producator de energie electrica din surse hidro dupa China. In provincia Quebec, energia hidro-electrica reprezinta 92.33% din totalul energie consumate.
Autobuzele electrice, troleibuzele si tramvaiele pot contribui la scaderea nivelului de poluate din marile orase, atata timp cat transportul cu aceste mijloace este subventionat de primarie iar cetatenii incurajati sa renunte la automobilul personal. Orasele bogate ale lumii se indreapta deja catre modalitati de transport mai eficiente. Madridul a investit enorm in dezvoltarea retelei de metrou reusind ca in numai un an sa construiasca pana la 15 kilometri de magistrala. In prezent metroul din Madrid (cu o lungime de 282.58 km) se afla in primele sase sisteme de tranport de acest gen din lume dupa: Londra, New York, Moscova, Seul si Shanghai.