Masinile electrice sunt solutiile ideale pentru o multime de state din intreaga lume a caror suprafata disponibila este relativ mica. Primele exemple in acest sens sunt insulele, acolo unde un automobil este aproape inutil. State si insule precum: Malta, Cipru, Creta, Sardinia, Sicilia, Samoa si exemplele pot continua la nesfarsit pot fi strabatute de la cap la cap cu un automobil electric a carui autonomie este de aproximativ 100 de kilometri. Realitatea este un pic diferita fata de primele calcule ale constructorilor, pretul automobilelor determinand ca numai clientii cu dare de mana din statele dezvoltate sa se bucure de performantele unui vehicul electric.
Franta doreste ca in perioada urmatoare sa investeasca circa un miliard de euro in retelele electrice pentru alimentarea acestor vehicule. Din cate se pare dependenta europenilor fata de petrolul arab si gazele rusesti ii face pe acestia sa ia in calcul orice solutie viabila pentru a reduce presiunea asupra sectorului energetic. In urmatorii 10 ani soferii francezi ar trebui sa se bucure de 4,4 milioane de puncte de reincarcare si subventii pentru cumpararea vehiculelor electrice. In anul 2020 masinile electrice ar putea avea o pondere de 10% din piata mondiala.