Conceput, dezvoltat și creat de echipa DS Performance după ce a cucerit, doi ani la rând, titlurile la echipe și piloți în Formula E, DS E-TENSE PERFORMANCE oferă o caroserie monococă de fibră de carbon, 2 motoare electrice de 600 kW (815 CP) și o transmisie cu tractiune integrală. Șasiul, sistemul de propulsie și bateria introduc soluții inovatoare, testate pentru a alimenta dezvoltarea generațiilor viitoare de automobile de serie E-TENSE 100% electrice.
Încă de la lansarea sa în 2014, DS Automobiles a plasat electrificarea în centrul strategiei sale. Primul constructor auto premium care participă la Formula E, Marca a profitat de succesul înregistrat în campionatul 100% electric pentru a-și orienta activitatea de cercetare și dezvoltare către o mobilitate mai durabilă. Cu o gamă de vehicule 100% electrificate comercializate încă din 2019, DS Automobiles este, începând cu 2020, lider european în segmentul vehiculelor multi-energie, cu cele mai scăzute emisii medii de CO2 în Europa. DS Automobiles își accelerează strategia de electrificare și, din 2024, va lansa noi modele exclusiv 100% electrice.
Pentru a-și menține poziția de lider pe piața electrificării, DS Automobiles se bazează pe expertiza DS PERFORMANCE, departamentul de curse al Mărcii, cu dezvoltarea unui prototip ce va testa diferitele inovații de la la bordul viitoarelor automobile DS.
DS E-TENSE PERFORMANCE introduce o caroserie de tip monococă din fibră de carbon cu transmisie preluată de pe un monopost de Formula E. Geometria suspensiei este capabilă să asigure cea mai bună aderență posibilă pe drumuri, precum pistele de curse urbane, adesea accidentate, și în orice condiții meteorologice.
Sistemul de propulsie este alcătuit din două motoare electrice care oferă o putere combinată de 600 kW (250 kW în față și 350 kW în spate), adică 815 CP și un cuplu la roată de 8.000 Nm. Rezultat direct al evoluțiilor înregistrate de DS PERFORMANCE în Formula E, aceste două motoare electrice oferă un randament excepțional. Cu o capacitate inedită de regenerare de 600 kW, grupul motopropulsor DS E-TENSE PERFORMANCE prioritizează cea mai bună utilizare a energiei. DS E-TENSE PERFORMANCE păstrează un sistem de frânare cu discuri și plăcuțe ce asigură siguranta la bord, în timp ce sistemul de regenerare este folosit pentru franare.
Bateria compactă este găzduită de un cadru compozit din carbon-aluminiu conceput de DS PERFORMANCE și amplasat în poziție centrală în partea din spate pentru o distribuție optimă a greutății XX/XX. Bateria ce echipează DS E-TENSE PERFORMANCE a fost inspirată de cursele de mașini electrice și dezvoltată în colaborare cu TotalEnergies și filiala sa, Saft. Rezultat al cercetărilor efectuate de acesta din urmă, bateria ascunde o chimie inovatoare și un sistem de răcire imersiv pentru celule, în contradicție cu tehnologia actuală – grație unei soluții personalizate, Quartz EV Fluid. Bateria permite faze de accelerare și regenerare de până la 600 kW, precum și explorarea de noi căi pentru generațiile viitoare de vehicule de serie.
Schița viitorului limbaj de design oferit de DS Automobiles
Laborator de înaltă performanță, DS E-TENSE PERFORMANCE este, de asemenea, un domeniu de explorare pentru DS DESIGN STUDIO PARIS.
Partea frontală propune în locul grilei un ecran ce afișează logo-ul DS Automobiles cu un efect tridimensional – precum o vitrină – cu o secvență specială de bun venit, care amintește de concepul DS AERO SPORT LOUNGE.
Noile lumini de zi dispuse pe ambele părți asociază tehnologia și stilul cu o finețe inedită pentru a oferi o lumină de anvergură. Acestea sunt formate din 800 de LED-uri. Două camere video poziționate în locul farurilor completează identitatea vizuală a DS E-TENSE PERFORMANCE.
În acord cu linia aerodinamică, caroseria popune o culoare de interferență, cu efect de scarabeu. În funcție de condițiile exterioare și de unghiul din care este privită, percepția culorii se schimbă și oferă un efect de contrast izbitor cu suprafețele vopsite în negru lucios, care se întind până la capotă. Roțile de 21 inch introduc un profil aerodinamic cu inserții unice.
Cockpit-ul a fost proiectat pentru a colecta date. Scaunele tip cupă și un volan împrumutat de la monopostul de Formula E creează o ambianță de înaltă performanță. Confortul și atenția acordată detaliilor se reflectă, de asemenea, prin tapițeria specifică din piele neagră.
Focal vine la bordul DS E-TENSE PERFORMANCE cu un sistem de sunet Hi-Fi FOCAL Utopia care introduce o pereche de difuzoare exclusiviste Scala Utopia Evo în culorile prototipului, pentru o semnătură sonoră unică.
Un laborator de înaltă performanță în acțiune
Echipa DS PERFORMANCE va organiza primele teste cu DS E-TENSE PERFORMANCE începând cu februarie 2022. Jean-Éric Vergne, ambasadorul E-TENSE, și Antonio Felix da Costa, ambii campioni la Formula E, vor urca la volanul prototipului pentru a finaliza procesul de dezvoltare al acestuia, înainte de a începe testele pe piste și drumuri deschise. Datele reale cu privire la performanța DS E-TENSE PERFORMANCE vor fi dezvăluite ulterior.
DS E-TENSE PERFORMANCE va fi pilotat în NFT
Prototip unic din punct de vedere fizic, DS E-TENSE PERFORMANCE va fi disponibil și în NFT. Patru serii diferite vor fi oferite între 7 februarie și 23 octombrie, de la dezvăluirea prototipului și până la Salonul Auto de la Paris.
Din 7 februarie, 100 DS E-TENSE PERFORMANCE „100’ Series – 100% Electric” – un NFT vândut pe zi – va propulsa DS Automobiles în acest univers. În aceeași zi, va începe o licitație de 50 de zile pentru versiunea DS E-TENSE PERFORMANCE „100’ Series – 0-100kph in 2s”, limitată la două exemplare.
Dezvoltate de GOATi Entertainment, modelele DS E-TENSE PERFORMANCE NFT vor fi disponibile și vor putea fi conduse pe platforma Pavillion.