China si India sunt tarile cu cea mare mare populatie, totalizand nu mai putin de 2.5 miliarde locuitori (de 5 ori mai mult decat populatia intregii Uniuni Europene). Nevoile acestor populatii in general si in special in domeniul transportului sunt direct proportionale cu puterea demografica. Mijloacele de transport sunt intotdeauna insuficiente, bicicleta si scuter-ul fiind singure „vehicule” pe care o familie si le poate cumpara. Ratan Tata, omul ce detine cea mai importanta companie auto din India, vrea sa revolutioneze total transportul in aceasta tara, realitatii vietii din subcontinentul Indian fiindu-i bine cunoscute.
Automobilul este la fel de simplu ca un scuter, structura tuturor componentelor fiind redusa la minim. Dotarile care pe un automobil normal fie el si de generatie veche le are in varianta standard, nu vor fi intalnite pe Tata Nano. Ratan Tata recunostea in cadrul unui interviu ca ideea unei masini foarte simple de mici dimensiuni i-a venit in momentul in care a vazut o familie intreaga care se inghesuia pe un scuter.
Tata va motoriza ad literam India insa pretul platit va fi cel al cresterii poluarii si al ambuteiajelor fara sfarsit.
Pe langa pretul de numai 100.000 de rupii (2000USD sau 1450euro), Tata Nano ar avea si ceva lucruri bune de oferit. Nano este motorizat de un propulsor Bosch in doi cilindri cu o capacitate de 624cc care dezvolta 33 de CP, cuplat cu o cutie de viteze manuala in patru viteze. Instrumentarul de bord este redus, scaunele sunt fixate de podea fara posibilitatea de a se regla iar materialele utilizate sunt din cele mai ieftine. In Europa automobilul va fi livrat intr-o alta configuratie dar la pretul de 5000 de euro.
Versiunea europeana va beneficia de un nou motor din aluminiu I3 MPFI ce indeplineste normele Euro 5, cuplat la o cutie de viteze manuala cu cinci rapoarte, ABS, ESP (Electronic Stability Program) precum si mai multe Airbag-uri. Ramane de vazat daca noul automobil ii va convinge pe europeni sensibili la chestiuni legate de siguranta in trafic
Imaginile de mai jos sunt sugestive in ceea ce priveste transportul in regiunea Indiei: