Încărcarea automobilelor electrice pe ger extrem este o provocare, planificarea călătoriilor fiind esențială pentru a evita neplăcerile. Locuitorii țărilor din nord ne arată modul în care mașinile electrice moderne se comportă în gerul extrem. În primul rând autonomia scade foarte mult în timp ce energia necesară pentru precondiționarea bateriei crește considerabil.
Pentru posesorii automobilelor electrice este recomandat ca automobilul să fie ținut într-un garaj pe timp de iarnă și să fie conectat la o sursă de energie electrică pentru a precondiționa bateria și interiorul. Precondiționarea elimină o mulțime dintre problemele ce pot să apară. În cazul în care nu este disponibilă o priză sau un spațiu încălzit va fi necesară deplasarea către o stație de încărcare rapidă, precondiționarea bateriei și a interiorului și mai apoi deplasarea propriu zisă. Pe timp de iarnă trebuie luat în calcul consumul electric necesar pentru încălzirea habitaclului.
În clipurile de mai jos puteți vedea cu decurge încărcarea la -35 grade Celsius și cât de mult poate dura precondiționarea bateriei.
Automobilele electrice vechi fără management termic al bateriei, precum Nissan Leaf, nu pot fi folosite pe timp de iarnă. Pe de altă parte trebuie să menționam că recordul de temperatură scăzută pentru București a fost de -32,23 grade Celsius și a fost înregistrat în 1942. În ultimii 10 ani au fost foarte rare zilele în care temperatura din zona Bucureștiului a scăzut sub -10 grade Celsius.