Automobilele Volkswagen cu anumite motoare diesel (vezi lista din articolul acesta) au instalat un software cu două moduri de funcționare. Modul „mincinos” în care mașina înșeală normele de protecție a mediului și modul normal în care noxele sunt menținute la valoarea declarată. Volkswagen detecta momentul în care mașina era supusă testelor și intra în modul normal.
Atunci când automobilul se afla în mers, nivelul de emisii crește de multe ori peste limita admisă. Volkswagen nu numai că a mințit milioane de clienți din întreaga lume dar le-a afectat și sănătatea, emisiile diesel fiind foarte nocive.
Cei de la Consumer Reports au încercat să vadă care sunt diferențele între cele două moduri de funcționare. Testul a fost efectuat cu Jetta Sportwagen TDI din 2011 și Jetta TDI sedan din 2015.
Motorul EA188 a pierdut 0.6 secunde în sprintul de la 0 la 100km/h atunci când se afla în modul ce îndeplinea emisiile reduse de noxe. Motorul EA288, mai nou, nu a suferit o reducere prea mare a performanțelor însă consumul de combustibil a crescut de la 5.3 litri/100km la 5.6 litri/100km.
Cifrele și explicațiile aferente le puteți vedea și în clipul de mai jos.