Automobilele BMW sunt recunoscute pentru sportivitatea lor și pentru consumul exagerat de combustibil. Mecanicii din Bavaria au construit mașini joase, sportive, tocmai bune pentru autobahn-ul nemțesc. În România, BMW-urile s-au trezit într-un mediu dur, cu drumuri slab întreținute și denivelări mult prea mari pentru garda lor joasă.
Noile modele BMW au consum redus de combustibil și sunt mai prietenoase cu mediul înconjurător în condițiile în care își păstrează sportivitatea. Bineînțeles, acest lucru este valabil dacă optați pentru un model hibrid.
Cea mai nouă tehnologie a celulelor de baterii contribuie la creşterea autonomiei electrice a modelului plug-in hybrid BMW 530e Sedan între 61 şi 66 de kilometri (valoare teoretică). În plus, cea mai nouă tehnologie BMW eDrive a redus consumul mediu mixt de combustibil şi nivelurile de emisii CO2. În paralele cu lansarea pe piaţă a BMW 530e Sedan, BMW 530e xDrive Sedan este disponibil şi el imediat, ceea ce combină sistemul plug-in hybrid evoluat cu tracţiunea integrală inteligentă.
Ambele versiuni plug-in hybrid ale BMW Seria 5 Sedan profită de cele mai noi evoluţii în domeniul tehnologiei celulelor de baterii pentru modelele electrificate ale BMW Group. Noua baterie litiu-ion de înaltă tensiune a BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan are o capacitate brută crescută de la 9,2 la 12kWh, fără vreo creştere a dimensiunilor fizice. Bateria de înaltă tensiune este amplasată sub scaunele spate pentru economie de spaţiu, astfel încât volumul portbagajului este limitat foarte puţin în comparaţie cu cel al versiunii cu propulsie convenţională a BMW Seria 5 Sedan. Volumul portbagajului de la BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan este de 410 litri.
Noua baterie de înaltă tensiune poate fi încărcată de la prize casnice convenţionale prin utilizarea cablului de încărcare din echiparea standard. Astfel, bateria poate fi încărcată în mai puţin de şase ore (adică se poate reîncărca peste noapte pentur a fi disponibilă a doua zi). La un panou BMW i (Wallbox), respectiva operaţiune de încărcare durează trei ore şi 35 de minute. Priza de încărcare este localizată în spatele unei clapete separate aflată pe aripa stânga faţă a automobilului.
Sistemul plug-in hybrid al ambelor modele cuprinde un motor de 2,0 litri, pe benzină şi cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo Technology, care generează 135 kW/184 CP, şi un motor electric de 83 kW/113 CP, care este integrat în transmisia Steptronic cu opt trepte. Împreună, ele dezvoltă o putere totală de 185 kW/252 CP, alături de un cuplu maxim al sistemului de 420 Nm. BMW 530e Sedan accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,1 secunde. BMW 530e xDrive Sedan realizează sprintul standard în 6,2 secunde. Viteza maximă a ambelor modele este 235 km/h.
Conducătorul poate influenţa şi modul de condus cu ajutorul butonului eDrive. În setarea standard AUTO eDRIVE, condusul pur electric este posibil la viteze de până la 110 km/h. După trecerea în modul MAX eDRIVE, BMW 530e Sedan şi BMW 530e xDrive Sedan pot rula şi la viteze de până la 140 km/h cu emisii locale zero. O funcţie de protecţie acustică a pietonilor face parte din echiparea standard specifică modelelor hibrid. Când se conduce în regim electric la viteze de până la 30 km/h, mașina generează un zgomot suplimentar pentru a avertiza pietonii.