BMW va construi automobile de serie cu faruri laser. BMW i8 intră în istorie nu numai prin tehnologia de propulsie plug-in hibird pentru un automobil sport şi pentru materialele folosite, dar şi ca primul automobil cu faruri laser.
Farurile sunt disponibile opţional şi asigură o luminozitate dublă, cu un fascicul de până la 600m (comparativ cu 300m pentru LED). În plus, datorită noii tehnologii laser, este posibilă creşterea eficienţei energetice cu 30% în comparaţie cu luminile LED.
Lumina unui far laser este extrem de luminoasă, similară cu cea naturală din timpul zilei, un aspect perceput pozitiv de ochiul uman. Prin intermediul lentilelor speciale, diodele foarte performante emit un fascicul puternic în substanţa cu fosfor fluorescent din interiorul farului.
Această substanţă transformă fasciculul într-o lumină foarte strălucitoare care este de zece ori mai intensă decât sursele convenţionale de lumină. Datorită proprietăţilor foarte intense şi aproape ideale ale fasciculului, diodele laser conferă o eficienţă şi mai mare întregului sistem asigurând un consum redus de energie. În plus, efectul de orbire este eliminat prin controlul electronic al fazei lungi cu ajutorul informaţiilor oferite de camera video frontală.
BMW i8
Debutul BMW i8 va marca, alături de farurile cu tehnlogie laser, o serie de premiere mondiale. Tehnologia şasiului garantează performanţe de maşină sport cu un consum conform ciclului UE de testare de numai 2,1 litri per 100 km. Pentru atingerea acestor peformanţe, BMW i8 foloseşte un sistem de propulsie plug-in hybrid care dispune de două motoare electrice, un propulsor pe benzină de 1,5 litri şi 170 kW/231 CP şi două cutii de viteză pentru o acceleraţie 0 – 100 km/h de numai 4,4 secunde. Coordonat electronic, sistemul de propulsie poate asigura propulsia, tracţiunea faţă sau tracţiunea integrală, în funcţie de situaţie.
Despre BMW
BMW Group dispune de 28 de facilităţi de producţie şi asamblare în 13 ţări şi are o reţea de vânzări în peste 140 de ţări.
În 2013, BMW Group a vândut, la nivel mondial, aproximativ 1,963 milioane de automobile şi 115.215 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2012 a fost de 7,82 miliarde de euro, iar veniturile au atins pragul de 76,85 miliarde de euro. La 31 decembrie 2012, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 105.876 de angajaţi.