Nu mai e un secret pentru nimeni că industria auto românească este foarte performantă atât din punct de vedere cantitativ cât și calitativ. Dacă autombilele Dacia ajung la 500.000 de km în regim de taxi, nemții de la Mercedes au fost încântați de calitatea pieselor fabricate la Cugir și au decis ca unele dintre cele mai importante componente să fie fabricate în țara noastră. Românii vor fabrica cutiile de viteză și casetele de direcție pentru mai multe modele Mercedes.
Dacia se vinde bine în Franța și Germania, șoferii nemți apreciind fiabilitatea și calitatea execuției unui automobil simplu, economic și solid.
La începutul lunii iulie, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia (UMCD) a marcat două cifre rotunde: producţia a 9 milioane de şasiuri şi a 2.500.000 de cutii de viteze JH.
La Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia au ieşit de pe liniile de fabricaţie 9 milioane de şasiuri. Producţia de şasiuri a demarat în anul 2000 pentru modelele Super Nova şi Solenza. Începând din 2004, s-au adăugat progresiv în liniile de fabricaţie şasiuri pentru modelele din gama Dacia, dar și pentru vehicule din gama Renault sau ale unor alți constructori auto internaţionali.
Dacia se plasează pe locul I la producţia de şasiuri în cadrul Grupului Renault la nivel internaţional. Tot în cadrul activităţii mecanice a Dacia, pe linia de asamblare a cutiilor de viteze a fost fabricată cutia de viteze JH cu numărul 2.500.000. Producţia cutiilor de viteze JH a demarat în anul 2001. Cutiile de viteze JH asamblate la UMCD sunt livrate către Uzina Vehicule Dacia (unde echipează modelele Logan şi Sandero) şi uzinele Renault din Columbia, Rusia, Maroc, India, Iran, Africa de Sud. Volumele pentru export depăşesc 50%. În cadrul UMCD este fabricată şi cutia de viteze TL care echipează Dacia Duster și diverse modele Renault și Nissan.
Întinsă pe o suprafaţă de 16 hectare, Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia (UMCD) este cea de-a doua mare uzină situată pe platforma industrială de la Mioveni şi prima uzină din cadrul Grupului Renault în lume din punct de vedere al diversităţii proceselor. Uzina are peste 3.600 de angajaţi, din care 27% femei. În cele şapte departamente de fabricaţie ale Uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se uzinează şi se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, se presează şi se sudează osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume.
Sistemul de producţie Renault (SPR), „motorul” de performanţă Renault, este introdus încă din anul 2002.
Loganurile taxi din București trec ușor de 300-400.000 de kilometri iar acest lucru este posibil datorită calităților excepționale ale motoarelor fabricate la Mioveni.