Volkswagen Autovehicule Utilitare celebreaza 30 de ani de la lansarea pe piata a celei de-a treia serii a modelului Transporter. Ultimul reprezentant al acestui autovehicul cu motor montat in spate este tot mai cautat in prezent. In special Multivan, California si diferite versiuni speciale reprezinta modele pentru care opteaza cumparatorii care fac parte din comunitatea tot mai numeroasa a fanilor modelului T3.
Lansarea a avut loc in anul 1979. 5,5 milioane de unitati ale modelului Volkswagen Bus au iesit pe poarta fabricilor din intreaga lume in ultimele trei decenii. La inceput, cu parbrizul realizat din doua sectiuni, dar in toate cazurile cu o sectiune frontala cu forme rotunde, noua generatie priveste mandra, cu linii ferme, catre viitor. Din punct de vedere al conceptului, reprezinta o continuare a versiunilor anterioare si imbina avantajele cabinei avansate si ale motorului montat in spate cu informatiile moderne ale designului si productiei. Pentru urmatorii doisprezece ani in care va fi produs acest model se estimeaza ca vor fi comercializate aproximativ 1,3 milioane de unitati.
Caroseria mai lata, in conditiile lungimii si inaltimii nemodificate, ofera mai mult spatiu pentru pasageri si incarcare. In ciuda unei sarcini utile de o tona, ca urmare a versiunii superioare a trenului de rulare, noul Transporter se remarca prin caracteristici specifice unui autoturism gratie suspensiei independente a rotilor. Sistemul de directie cu cremaliera permite un unghi superior de viraj si ofera o manevrabilitate remarcabila pentru T3, cu o raza de viraj de numai 10,7 m. In mod suplimentar, coborarea centrului de greutate al autovehiculului si raporturile echilibrate ale sarcinilor pe osii de 50 la 50 cu sau fara incarcatura contribuie la o imbunatatire semnificativa a stabilitatii la rulare.
Conceptul unitar cu motor plat, cu suflanta pentru aerul de racire montata pe arborele cotit imbunatateste spatiul util deasupra motorului Boxer. In comparatie cu versiunea anterioara, carcasa motorului este coborata cu 165 mm. Astfel, deschiderea interioara a hayonului creste cu 75 de procente. Prin performantele oferite, cele doua propulsoare cu racire cu aer de 37 kW (50 CP) cu o capacitate cilindrica de 1,6 litri si 51 kW (70 CP) cu o capacitate cilindrica de 2,0 litri reprezinta o continuare a fortei de tractiune si a capacitatii de parcurgere a rampelor oferite de versiunea anterioara. Au urmat motoare Boxer cu racire cu apa, concepute special pentru acest model.
Ulterior a fost de asemenea disponibil si un propulsor diesel cu si fara turbina de supraalimentare. Dar evolutia nu s-a oprit aici: la mijlocul anilor 80 a fost lansat modelul Transporter cu tractiune integrala. Denumirea acestuia: Syncro.
Noul Volkswagen Transporter este produs cu o varietate remarcabila de versiuni: furgon, combi fara scaune suplimentare si scaune demontabile, versiune cu sapte, opt si noua locuri, autovehicul de lux pentru transport de persoane, pickup, pickup extins si cu cabina dubla. Ca urmare a acestei varietati ridicate de modele disponibile, oferta include si numeroase vehicule adaptate si cu destinatii speciale: masini de pompieri, de salvare, pentru efectuarea de lucrari de montaj, modele termoizolate si cu sisteme de racire, vehicule pentru vanzarea de produse, basculante si vehicule cu sisteme de ridicare. In urmatorii doisprezece ani de productie, versiuni precum Caravelle, Multivan si California vor imbogati varietatea de variante a modelului T3.