Camioanele diesel fac legea pe străzile din Europa și America, eficiența ridicată și autonomia crescută aducând profituri palpabile transportatorilor.
Nikola Motor Company și directorul Trevor Milton, care a și fondat această companie, propune pieței un camion cu zero emisii, care ar trebui să fie practic și mai ieftin de exploatat.
Nikola One are un design futurist, oferă o cabină spațioasă și promite o eficiență ridicată. Camionul va fi cu 900 de kilograme mai ușor decât un model similar echipat cu motor diesel.
Nikola prezintă camioanele Nikola One și Nikola Two
Nikola One trebuie alimentat cu hidrogen lichid care va fi combinat cu oxigenul din atmosferă într-o celulă de combustibil. Energia electrică obținută va fi stocată într-un acumulator de 320KWh, cu rol de buffer. Tot în acest acumulator va fi stocată și energia recuperată la frânare. Camionul are 1000 de cai putere, un cuplu de 2711 Nm și o autonomie de până la 1920 de kilometri.
Nikola Motor Company nu are o fabrică proprie pentru producția de camioane, primele 5000 de vehicule urmând a fi fabricate de Fitzgerald. În anul 2017, Nikola Motor Company speră să poată construi fabrică proprie în valoare de un miliard de dolari și să poată construi 50.000 de camioane pe an.
Rata de leasing pentru acest model este cuprinsă între 5000 și 7000 de dolari pe lună, clientul având posibilitatea să plătească vehiculul în 72 de luni.
Principala problemă care stă în calea vânzărilor o constituie lipsa stații de alimentare cu hidrogen, însă compania Nikola Motor Company promite instalarea a 364 de stații, împrăștiate prin Statele Unite ale Americii și Canada. Dacă transportul cu acest camion va fi mai ieftin decât cel cu camioane diesel, atunci Nikola One ar putea avea o șansă reală de a se impune pe piață.