Când vorbim de corupție pe calea ferată nu ne referim doar la controlorii de tren care iau șpagă pe față și nimănui nu-i pasă. Corupția la CFR este mult mai periculoasă și are rădăcini până în cabinetului primului ministru.
România a investit peste un miliard de euro în reabilitarea căii ferate București Constanța. După reabilitare, trenurile pot circula cu viteze de până la 160km/h. Locomotivele fabricate pe vremea comuniștilor la Craiova pot prinde până la 200km/h deci un tren poate zbura pe calea ferată București Constanța. Un drum cu trenul intercity ar putea dura sub 2 ore iar pasagerii s-ar putea bucura de condiții de lux.
Ce credeți că face ministerul transporturilor?
După investiți de peste un miliard de euro, ministerul transporturilor decide să scoată trenurile intercity dintre București și Constanța. Mai mult sugerează călătorilor să aleagă microbuzele.
Decizia nu e întâmplătoare. Mulți politicieni din minister au acțiuni la firmele de transporturi. Tot ei încasează acordă licențele de transport (și bănuiți toți pe ce criterii o fac).
Mai mult furturile pe calea ferată sunt tolerate deși România e un stat care mai are Jandarmerie și Poliție. Astăzi în secolul 21, când majoritatea țărilor civilizate au trenuri de mare viteză, în România se circulă în regim de avarie pe calea ferată, cu 20km/h în apropierea stațiilor și cu 60km între punctele de oprire.
Interesele pentru falimentarea CFR-ului sunt mari, firmele parazitare nu au putut fi oprite. Politicienii indiferent de culoarea politică au interese mari iar acele interese nu coincid cu interesele voastre.