Sindicatul salariatilor de la Metrorex va renunta la greva programata pentru joi, 18 martie. Salariatii Metrorex au un salariul mediu brut de 3.591 de lei (35 milioane lei vechi) si conditii speciale de lucru. Sindicatul dorea o marire a acestor salarii considerandu-le prea mici.
Liderul de sindicat de la Metrorex, Ion Rădoi, a fost timp de opt ani parlamentar al PSD, greva fiind un instrument politic de presiune asupra adversarilor politici. In aceasta ecuatie interesul celor 600.000 de bucuresteni ce folosesc zilnic metroul are valoare nula.
Comunicatul de presa al Ministerului Transportului:
Administraţia Metrorex şi Sindicatul UNITATEA – Sindicatul Liber Metrou în calitate de reprezentant al salariaţilor Metrorex, au convenit asupra încheierii unui nou Contract Colectiv de Muncă, pentru perioada 2010 – 2011, în conformitate cu reglementările legale în vigoare (Legea nr. 130/1996 a contractelor colective de muncă, Legea nr.11/2010 a Bugetului de Stat pe anul 2010, Legea 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice şi respectarea Acordurilor cu Comisia Europeana şi Fondul Monetar Internaţional).
Noul Contract Colectiv de Muncă a fost negociat şi semnat ca urmare a aprobării în şedinţa Guvernului României din data de 17.03.2010 a Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pe anul 2010 al Companiei Metrorex, fără majorarea fondului de salarii, care se menţine la nivelul anului 2009.
Administraţia Metrorex şi Sindicatul Unitatea au manifestat disponibilitate totală în soluţionarea conflictului de interese existent la metrou, principalul argument fiind determinat de contextul economic general, prioritar fiind interesul pentru păstrarea şi stabilitatea locurilor de muncă.
Guvernul României şi Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii au ca obiectiv major modernizarea şi dezvoltarea reţelei de metrou din Municipiul Bucureşti, alocând importante resurse financiare necesare construcţiei de noi staţii şi linii de metrou. Astfel, staţiile Pajura şi Parc Bazilescu de pe Linia 4 de metrou au ca termen estimat de punere în exploatare anul 2011. De asemenea, un obiectiv de importanţă majoră este construcţia liniei 5 Drumul Taberei – Univesitate – Pantelimon şi liniei 6 de legătură a reţelei de metrou cu Aeroportul Otopeni, a căror execuţie va genera sute de locuri de muncă, atât pe perioada execuţiei, cât şi în timpul exploatării.
Din respect pentru 600.000 de utilizatori zilnici ai metroului din Bucureşti, greva generală programată pentru data de 18 martie 2010 a fost anulată.
vai draga, ne-a umplut de „respect” dl. Radoi. probabil din cauza aceluiasi respect metrorex isi trateaza calatorii de ca si cum ne-ar transporta pe gratis: a se vedea santierele din toate statiile de metrou care nu se mai termina, stationarea trenurilor prin toate statiile si tunelurile liniei ce merge in militari, „pilotarea” garniturilor de tren de ca si cum ar transporta cartofi, intervalele mari la care vin uneori aceste garnituri sau sistemul de monitorizare care nu functioneaza nici la ora actuala cum trebuie…
Ei lucreaza la stat, nu le cere nimeni performanta, ii doare in fund, au salariile aranjate, totul platit pe curat, nepotismele merg foarte bine si cand nu au chef de munca mai trag o greva dupa cum le dicteaza interesul liderilor de sindicat. Toate statiile de metrou le-au transformat in covrigarii, lasa doar o usa deschisa la iesirea din statie (ca nu cumva sa-i traga curentu’) iar noi ne calcam pe picioare si asteptam cu zecile de minute prin statii dupa cum au chef. Pe langa asta mai au si salarii nesimtite din subventiile statului roman.