NOx cum mai sunt numiti, oxizii de azot contribuie la producerea ozonului de nivel jos, care e o cauza majora a problemelor respiratorii.
Acestia sunt in general o problema a motoarelor diesel, fiind aproape eliminati din noxele emise de motoarele pe benzina. In UE standardele sunt din ce in ce mai drastice cu emisiile de NOx: Euro 3 – 0.5g/km, Euro 4 – 0.25 g/km iar pentru standardul Euro 5 nivelul maxim admis va fi de 0.2 g/km.
In SUA standardele sunt si mai drastice – pana la 0.1 g/km (posibil datorita faptului ca ei nu prea folosesc motoare diesel si pentru a se proteja de importurile masive din Germania).
Tehnologia pentru a transforma nitratii in azot si apa exista – denumirea comerciala fiind „Bluetec” , si apartinand Mercedes si VW. Este de asteptat ca aceasta tehnologie sa se raspandeasca rapid atat in SUA cat mai ales in UE , pentru ca in anii care urmeaza sa o gasim pe mai multe modele ale mai multor companii.
Sursa: www.consumredus.ro