Volkswagen a prezentat in cadrul expozitiei Auto China 2010 un concept al unei „biciclete” electrice cu design futurist. Vehiculul este in esenta un scuter/moped electric adaptat traficului urban, asa dupa cum remarca si cititorul nostru, Radu Mitean, presedintele Federatiei Biciclistilor din Romania (FBR).
Modelul are o autonomie de 20 km si poate rula cu 20 km/h, suficient pentru a acoperi distanta pana la serviciu si inapoi.
Design-ul este si functional, Bik.e putand fi pliata si transportata in spatiul destinat rotii de rezerva.
Totodata „bicicleta” Volkswagen poate fi reincarcata de la o priza normala sau chiar de la una din masina.
Bicicleta nu are pedale, ciclistul sprijinindu-si picioarele pe un suport montat pe cadru. Din pacate „bicicleta”Volkswagen nu va intra in productia de serie singurul scop al acesteia fiind sa sprijine imaginea companiei cu sediul in Wolfsburg.
Aveti totala dreptate dar singurul termen care ii poate face cititorului o idee despre cum arata si se comporta acest scuter / moped este termenul de bicileta. O sa pun totusi denumirea de bicicleta intre ghilimele.
Este profund gresit si dezinformator sa se utilizeze cu privire la acest vehicul electric termenul de „bicicleta”, pentru ca o bicicleta prin definitie este actionata prin forta musculara umana. In articol este vorba de fapt de un scuter / moped cu motor electric, nu de o bicicleta. Nu e nici macar un „e-bike”, cu atat mai putin un „pedelec”, unicul vehicul care, desi are si un motor auxiliar, poate fi asimilat unei biciclete. Asta o spun nu doar organizatiile biciclistilor, ci si legislatia, inclusiv normele UE. Radu Mititean – presedinte – Federatia Biciclistilor din Romania (FBR).