Un exemplu american de electrificare a transportului școlar – Montgomery County

Montgomery County Public Schools (MCPS), unul dintre cele mai mari districte școlare din SUA, a pus în funcțiune una dintre cele mai interesante flote de autobuze electrice din țară. Oficialii americani doresc să transforme flota de autobuze școlare diesel într-o flotă de autobuze electrice. Până în anul 2025, școlile din acest district vor avea la dispoziție o flotă de 326 de autobuze electrice. Transformarea unui autobuz diesel într-unul electric este mai ieftină și poate fi făcută de firme mai mici, la prețuri mai reduse. În 10 ani, toate autobuzele școlare din această regiune americană vor fi electrice.


Într-o zi obișnuită, autobuzele diesel ale MCPS folosesc aproximativ 17.000 de galoane de motorină (aproape 80.000 USD la prețurile americane pentru motorină). Mai important, autobuzele emit emisii nocive care pot avea un impact negativ asupra sănătății elevilor și comunităților pe care le deservesc. Un studiu de la Universitatea Columbia a constatat că prin schimbarea unui singur autobuz diesel la unul electric se pot economisi aproximativ 150.000 de dolari pe an, îngrijirea medicală fiind foarte scumpă în Statele Unite ale Americii.


La încărcare completă, autobuzele electrice – fabricate de Thomas Built Buses – vor parcurge peste 100 de mile (160 km). De asemenea, sunt mai spațioase și pot transporta încă șapte pasageri.


Autobuzele școlare electrice economisesc banii publici în timp, neavând nevoie de combustibil și revizii costisitoare. Oficialii spun că pentru a opera un autobuz electric este nevoie de aproximativ 2.600 de dolari pentru fiecare 15.000 de mile (24.140 km). Pentru un autobuz diesel numai motorina costă în jur de 9.000 de dolari pentru aceeași distanță.

Dintre cele 1.230 de autobuze scoase zilnic pe traseu, MCPS va trebui să electrifice alte 900 de unități în următorii zece ani.