Staționarea cu motorul pornit – o otravă pentru ceilalți din jurul tău

Într-o plină campanie de reducere a poluării la nivel mondial există o categorie de cetățeni cu un comportament mai greu de înțeles. Staționarea cu motorul pornit a devenit o modă, un statut și un mesaj pe care șoferul îl transmite celorlalți. Cu cât există mai multe frustrări interioare, cu atât mai mult șoferul e decis să le arate celorlalți din jurul lui că este o persoană căruia nu-i pasă de bani.

Justificările pentru acest fapt sunt destul de puerile și cele mai multe aduc în discuție menținerea caldă a automobilului. În realitate, adevărata motivație ține de psihicul șoferului și de viața grea pe care a dus-o până la acel moment în care în sfârșit are o mașină, despre care el că-i oferă un anumit statul social. Despre sindromul statului social s-au scris multe cărți, pe care puteți să le răsfoiți pentru a înțelege trăirile acestor oameni.

Menținerea motorului pornit atunci când mașina staționează înseamnă resurse consumate, zgomot, poluare și importuri tot mai mari de petrol.

Poluarea generată de un automobil cu motorul pornit se va resfrânge asupra celor care sunt în preajma automobilului și respiră aerul toxic.

Cum au tratat alte țări această problemă?

Șoferii români nu sunt singurii care stau cu motorul pornit în parcare. Cei din vestul Europei au același tip de comportament însă disciplina a fost impusă prin legi aspre. Știm cu toți ce înseamnă să depășești viteza legală în Austria sau să parchezi aiurea pe o stradă din Viena.

Italia, Franța, Austria, Germania, Olanda, Suedia , Finlanda, Anglia, sau Belgia taxează foarte scump menținerea motorului pornit în tmpul parcării, amenzile ajungând la sute de euro. Chiar și statul american New York are pregătită o amendă serioasă pentru cei care stau cu motorul pornit.
În România, menținerea motorului pornit în parcări nu este amendată fapt care ne aduce poluare și o mulțime de pierderi economice.