Piesele contrafacute afecteaza afacerile Renault

Fenomenul contrafacerii pieselor auto reprezinta un pericol pentru siguranta tuturor participantilor la trafic. Grupul Renault atrage atentia asupra riscurilor majore generate de comertul cu asemenea piese si subliniaza o data in plus necesitatea utilizarii produselor de origine.
Pe piata din Romania, cele mai multe piese auto de schimb contrafacute sunt la elementele de caroserie, la sistemele de franare si de directie. Utilizarea acestora poate fi deosebit de riscanta pentru viata soferului si a pasagerilor. Spre exemplu, placutele de frana contrafacute se comporta diferit fata de cele de origine: la 130 de km/h, distanta de franare a unui vehicul echipat cu placute contrafacute este cu 30 de metri mai mare decat cea a unui vehicul echipat cu placute de frana de origine.
La fel de neindicata este utilizarea pieselor contrafacute pentru sistemul de filtrare. De exemplu, filtrele de ulei contrafacute pentru modelul Logan au o capacitate de retentie a particulelor de patru ori mai mica fata de cea a filtrelor de origine. Acest lucru poate determina imbatranirea prematura a motorului sau chiar inecarea acestuia.
Fenomenul contrafacerii pentru orice alt produs, nu doar auto, are un impact semnificativ la nivel international. Potrivit unui studiu realizat de OCDE (Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica), produsele contrafacute sau piratate reprezinta 2% din comertul international, ceea ce se traduce printr-o cifra de afaceri de 250 miliarde de dolari in 2009, comparativ cu 200 de miliarde de dolari in 2007. Comertul cu produsele contrafacute este in crestere pe fondul crizei economice.



One Comment on “Piesele contrafacute afecteaza afacerile Renault”

  1. „De origine” nu exclude numai „contrafacut”. De exemplu, ma indoiesc ca un sistem complet de franare Brembo este mai ineficient decat unul Renault, si totusi nu este „de origine”. Prin prezentarile sale, Renault nu incearca de fapt sa atraga atentia asupra pieselor contrafacute, ci incearca sa convinga soferii sa cumpere numai piesele sale, chiar daca firma stie foarte bine ca exista pe piata suficiente produse alternative mai ieftine si la fel de bune ca cele pe care le comercializeaza. Acelasi lucru este valabil in cazul oricarui brand, dar pana acum numai Renault a avut atat tupeu incat sa realizeze astfel de materiale. Sunt curios cat a luat ProTV-ul pentru ca le-a difuzat aseara in prime time. 😛

Lasă un răspuns