Home » Auto » Optimizări pentru un automobil mai dinamic

Optimizări pentru un automobil mai dinamic

Automobilul este un produs vechi de 130 de ani, cu un întreg proces evolutiv în spate. Din păcate, la fel ca în cazul altor animale, acesta păstrează o serie de rămășițe ale evoluției sale pornite de la o simplă căruță fără cai. Ce optimizări se mai pot aduce automobilului?

Reducerea masei automobilului este cea mai simplă soluție pentru a crește eficiența. Acest lucru a fost făcut de mulți producători, de la Mazda la Olticit și trecut în plan secund de alții care au mizat pe lux.

Regenerarea energie la frânare este o altă metodă de a crește eficiența prin recuperarea energiei care altfel s-ar pierde. Automobilele electrice generează curent, motoarele comportându-se ca un dinam în momentul frânării. La automobilele cu motor termic, apăsarea frânei poate însemna conectarea alternatorului pentru reîncărcarea bateriei cu plumb.

Geometria variabilă poate fi o altă soluție pentru eficiență. Automobilul nu are nevoie tot timpul de o grilă mare pentru răcirea motorului. Închiderea și deschiderea grilei în funcție de temperatura motorului poate îmbunătăți coeficientul aerodinamic și poate crește eficiența generală.

Sistemele electrice la 48 de volți pot aduce multe beneficii automobilului. Prin creșterea tensiuni este posibil lucru cu amperaje mai mici, prin urmare cablurile pot fi mai subțiri, reducându-se greutatea totală a automobilului.

Motorul electric bun la toate. Pe un automobil avem alternator, electromotor pentru pornire, electroventilator, pompe diverse. Toate acestea sunt cuplate într-un sistem electric pe 12 volți. Sesizați ineficiența?
Un singur motor electric poate genera curent în locul alternatorului, poate porni motorul termic în locul electromotorului și poate fi montat pe cutia de viteze fără curele și pinioane suplimentare.

Bateriile din noua generație pot crește eficiența automobilului. Ultracondensatorii au suficientă energie pentru a porni mașina și pot absorbi repede curenți mari în momentul frânării. Aceștia pot înlocui bateria cu plumb, depășită de timp și de timpuri, și pot reduce masa totală a vehicului. De ce nu montează producătorii baterii cu ultracondensatori? Pentru că ar trebui să piardă din profitul obținut la fiecare automobil vândut.

Ford Puma
Ford Puma – Primul hibrid Fabricat în România
Etichete:
Postat de in data de 1 aprilie 2020. In categoria Auto. Puteti urmari acest articol prin RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.

You must be logged in to post a comment Login

center>