Honda Jazz Hybrid şi-a făcut debutul în cadrul evenimentului Paris Motor Show 2010. Noua versiune va fi comercializată alături de o versiune revizuită a Honda Jazz cu motorizare pe benzină şi marchează pentru prima dată disponibilitatea unui sistem hibrid paralel pe un automobil din clasa B. Important este faptul că hibridul Jazz nu-şi va pierde niciun element din personalitatea practică a versiunii convenţionale, caracterul compact al sistemului IMA permiţând scaunelor Magic Seats să îşi păstreze capacitatea de a oferi 300 de litri de spaţiu în portbagaj.
Acumulatorul IMA şi unitatea de control au fost integrate în zona de sub podeaua portbagajului păstrând o capacitate de încărcare normală a zonei şi permiţând scaunelor „Magic Seats” să se plieze în aceeaşi manieră ca şi în cazul versiunilor non-hibride. Aceasta înseamnă că scaunele încă se pot plia plat pentru furnizarea unui spaţiu incredibil de 1320 litri (măsurat până la plafon), sau scaunele pot fi pliate vertical pentru a putea transporta obiecte înalte. Ca o noutate, inclusiv pentru versiunile convenţionale ale Honda Jazz, bancheta din spate poate fi acum înclinată, optimizând spaţiul pasagerului din spate.
Sistemul hibrid IMA şi unitatea de control sunt aceleaşi ca la hibridele Insight şi CR-Z, profitând de fiabilitatea dovedită a acestei tehnologii importante. Cu aproape două decenii de dezvoltare şi 10 ani de vânzări, sistemul IMA Honda s-a dovedit a fi o tehnologie flexibilă şi de încredere – peste jumătate de milion de vehicule ce beneficiază de combinaţia de emisii scăzute şi economie de combustibil sunt prezente pe şosele.
Noul model dispune de acelaşi sistem de propulsie ca şi hibridul Insight, având un motor de 1,3 litri i-VTEC şi motor electric. Sistemul este combinat cu o cutie de viteze CVT şi are emisii de doar 104 g / km de CO2 – cele mai mici din gama de maşini de segment B cu cutie automată. Consumul de combustibil este de doar 4,5l/100 km în regim mixt. Fiind un hibrid cu motor benzină-electric, acesta asigură un nivel foarte scăzut pentru orice fel de emisii, nu doar pentru cele care intră în componenţa diferitelor taxe de poluare.
Vizual, Honda Jazz Hybrid se distinge de restul modelelor Jazz prin faruri restilizate, cu elemente albastre cromate, stopuri clare, o nouă grilă frontală albastră, bare de protecţie redesenate şi un element cromat pentru designul portbagajului. Noul hibrid va fi pus în vânzare în gama de culori existente plus o culoare personalizată, Lime Green metalizat.
Bordul integrează o versiune a funcţiei sistemului Eco Assist, care utilizează iluminatul ambiental al vitezometrului pentru a informa conducătorul cu privire la impactul stilului de conducere asupra economiei de combustibil. Funcţia Eco Assist ajută şoferii în mărirea economiei în utilizarea zilnică şi oferă conducătorilor auto un feedback în timp real la modul în care utilizarea frânelor şi acceleraţiei afectează mediul şi consumul de combustibil.
În timp ce respectă caracteristicile unice ale modelului, o gamă de accesorii de origine va accentua şi mai mult caracterul său hibrid. Articolele decorative, precum elementele pragurilor, o varietate de stickere, garnituri pentru stâlpul B şi jante din aliaj de aluminiu pot fi montate conform dorinţei conducătorului. Un sistem modern de navigaţie, Solid State Drive, hands-free Bluetooth® şi un sistem de divertisment montat în spate, toate acestea sunt disponibile pentru a oferi un confort tehnologic suplimentar. Gama completă de accesorii de origine este disponibilă pentru clienţii care doresc să adauge şi mai mult stil şi funcţionalitate.
MOTORUL ŞI SISTEMUL IMA
Hibridul Jazz are acelaşi sistem IMA ca şi hibridul Insight, model cu ajutorul căruia s-a dovedit a fi un sistem foarte fiabil. IMA este acronimul pentru Integrated Motor Assist, care constă dintr-un motor de 1.3 litri cu frecare redusă ce serveşte ca sursă de putere primară, un motor ultra-subţire electric, o baterie uşoară şi compactă şi o transmisie cu variaţie continuă.
Tehnologia IMA a apărut în anul 2000, când a fost lansată pentru prima dată în Europa cu prima generaţie Insight, apoi a fost disponibil pe Civic IMA, Civic Hybrid, Insight 2009 şi CR-Z. În timp, sistemul a evoluat şi a devenit mai mic, mai practic, cu un cost de producţie mai redus. Ultima versiune a motorului şi IPU al Jazz Hybrid sunt aceleaşi ca şi la modelele Insight şi CR-Z pentru a eficientiza producţia şi sunt cu 24% mai compacte decât generaţia anterioară a sistemului, asigurându-se că unul dintre atributele cele mai faimoase ale modelului Honda Jazz, caracterul practic, nu este diminuat.
Motorul în sine este derivat din cel de 1.3 litri de pe Civic Hybrid şi Insight. Această versiune modificată a unităţii i-VTEC a fost îmbunătăţită prin lecţiile învăţate din experienţa modelului Jazz,lansat în 2008, implementat pentru îmbunătăţirea economiei de carburant. Designul pistoanelor acoperite cu un strat de material cu frecare redusă a fost combinat cu un catalizator ultra-eficient pentru a optimiza această unitate de alimentare foarte eficace.
În timpul deceleraţiei, atunci când motorul nu este în sarcină, combustia în toţi cei patru cilindri este oprită şi fiecare cameră de ardere este închisă ermetic. Aceasta elimină practic pierderile de pompare, diminuând rezistenţa, pentru a permite motorului / generatorului să opereze mai eficient şi să mărească recuperarea energiei, pentru a încărca bateria. Etanşarea cilindrilor înseamnă că aerul prins în ei poate fi folosit ca un arc, sporind eficienţa fără a necesita decuplarea motorului.
Tehnologia utilizată pentru închiderea cilindrilor VCM (Variable Cylinder Management) este de asemenea folosită şi în cazul în care cuplul necesar este scăzut – în timpul rulării cu viteză constantă redusă, spre exemplu. În acest mod sistemul Jazz este propulsat doar de motorul electric, pistoanele fiind inactive, ceea ce înseamnă că nu se mai utilizează combustibilul şi nu se produc emisii de CO2. Modelul Jazz Hybrid poate sta în modul EV mai mult decât Insight, în virtutea greutăţii mai mici şi a rutei mai scurte a cablajului dintre baterie şi motor. Şoferii pot observa când maşina intră în modul EV prin sistemul Multi-Information Display (MID), care oferă un grafic ce indică dacă maşina este propulsată prin motorul termic, motorul electric sau prin combinarea acţiunii celor două tipuri de motoare.
În plus, aproape tot ce a fost posibil a fost făcut pentru a reduce frecarea în interiorul motorului, incluzând un design decalat al arborelui cotit / conectare la ax, honuirea suprafeţei cilindrilor pentru a obţine o suprafaţă mai fină şi un inel secundar al pistonului cu fricţiune redusă.
Motorul termic produce 88CP şi are un cuplu de 121 Nm , dar important la sistemele hibride este faptul că motorul electric vine cu aport propriu, ce poate ajuta la creşterea performanţei precum şi la păstrarea unui nivel minim al consumului de combustibil şi al emisiilor. Motorul electric utilizează bobine cu o densitate mare şi magneţi cu o înaltă performanţă, pentru a produce 14CP şi 78 Nm. Ca şi modelele Insight şi CR-Z, motorul este construit utilizând cablu plat pentru bobinare, ce are un profil oval. Utilizarea cablului plat reduce grosimea bobinajului fără a reduce densitatea acestuia şi aceasta face motorul suficient de compact pentru a fi utilizat pe modelul Jazz existent.
Eco Assist
Acum câţiva ani, în timp ce se observa utilizarea modelului Jazz de către clienţi, echipa de dezvoltare a Insight a constatat că au existat diferenţe semnificative în economia de combustibil realizată de la un conducător auto la altul. Spre exemplu la o viteză medie de 30 km/h s-au înregistrat diferenţe de până la 21% ale consumului de carburant real înregistrat de şoferi diferiţi. Gândindu-se la aceasta, inginerii au optimizat sistemul de gestionare al automobilului în încercarea de a micşora efectul stilurilor diferite de şofat asupra economiei de combustibil.
Honda Jazz Hibrid
You must be logged in to post a comment Login