După cum a fost anunțat în ianuarie 2021, cu ocazia prezentării planului strategic Renaulution, Dacia (marcă lider în segmentul B la nivel european), își va extinde gama de modele abordând segmentul superior, așa numitul segment C. Această ofensivă se materializează azi prin lansarea modelului Bigster, care aduce în segmentul C-SUV valorile recunoscute ale mărcii – Esențială dar Cool, Eco-Smart, Robustă și Outdoor. Dacia Bigster este adaptat exigențelor specifice ale clienților dintr-un segment de piață aflat în continuă expansiune. Creșterea prețurilor constituie o problemă pentru mulți posesori de vehicule din segmentul C-SUV care doresc să își cumpere o mașină nouă fără a renunța la atributele de confort, performanțe și spațiu interior specifice acestui segment.
Dacia intră în segmentul C cu o strategie de produs bine elaborată. Astfel, în viitor, lui Bigster i se vor alătura alte două modele.
Pentru interior, echipa de designeri s-a concentrat așadar pe ceea ce este esențial: spațiu, ergonomie și confort. Planșa de bord verticală și plasată la înălțime mărește spațiul disponibil pentru ocupanții locurilor din față. Pentru simplitate și eficiență, toate informațiile legate de conducere sunt reunite în tabloul de bord digital de 7’’ sau de 10,1’’ (în funcție de nivelul de echipare) iar toate informațiile legate de sistemul multimedia se regăsesc pe ecranul central tactil de 10,1’’ (în serie pe toate versiunile Bigster). O linie elegantă de culoare verde leagă cele două ecrane, integrându-le vizual în ansamblul planșei de bord.
În funcție de nivelul de echipare, Bigster propune trei tipuri de consolă centrală pentru locurile din față: joasă, intermediară sau, în premieră pe un model Dacia, o consolă înaltă integrând o cotieră (cu compartiment frigorific), un încărcător cu inducție și un spațiu de depozitare spațios.
Un accent deosebit a fost acordat selecției materialelor folosite pentru tapițeria scaunelor. În funcție de nivelul de echipare, accentul este pus pe simplitate și atractivitate (Essential și Expression), pe durabilitate și curățare ușoară (Extreme) sau pe un confort superior (Journey).
Semnătura Dacia în formă de Y subliniază legătura dintre designul interior și cel exterior al modelului Bigster :
- La interior, o regăsim în forma aeratoarelor, a căror suprafață trasează un Y (de culoare Copper Brown pe nivelul de echipare Extreme), și pe panourile portierelor, unde forma de Y este vizibilă de-a lungul cotierelor.
- La exterior, semnătura luminoasă în formă de Y este prezentă atât la blocurile optice față, cât și la cele din spate.
Noul Bigster beneficiază de platforma CMF-B, aflată în inima strategiei industriale a Dacia și a cărei flexibilitate permite asigurarea unui spațiu interior deosebit de generos. Caracteristicile vehiculului au fost concepute pentru a satisface cerințele clienților din segmentul C-SUV, în ceea ce privește: acustica (parbriz acustic, geamuri mai groase, antifonarea motorului), finisarea (mochetă nouă, LED Touch) și confortul scaunelor (reglaj lombar pentru scaunul pasagerului din față, spătarul banchetei din spate), sistem de aer
condiționat cu două zone pentru locurile din față și cu aeratoare separate pentru locurile din spate.
Noul Bigster oferă unul din cele mai generoase spații interioare din segmentul C-SUV, răspunzând astfel unei exigențe fundamentale a clienților acestui segment. Bigster asigură condiții de călătorie confortabile pentru 5 persoane împreună cu bagajele lor.
Noul Bigster este „Best in class” la nivel de segment în ceea ce privește spațiul disponibil la nivelul capului
(distanța până la plafon) atât pentru ocupanții locurilor din față cât și pentru cei ai locurilor din spate. Pasagerii din spate beneficiază de cea mai bună distanță la nivelul picioarelor din segment, un atu major pentru călătoriile pe distanțe mari.
Noul Bigster se distinge prin cel mai încăpător portbagaj din segment, cu un volum de până la 667 litri (conform normei VDA) sub nivelul planșei separatoare de habitaclu. Lungimea și înălțimea spațiului de încărcare stabilesc noi referințe în segmentul C-SUV.
Clienții Noului Bigster vor putea profita cu ușurință de spațiul interior excepțional datorită numeroaselor amenajări și detalii practice.
Bancheta spate este fracționabilă 40/20/40, ceea ce permite transportarea unor obiecte lungi fără a afecta confortul pasagerilor. Atunci când pe bancheta din spate iau loc doar doi pasageri, aceștia pot beneficia de un confort superior prin rabatarea părții centrale a spătarului, care se transformă într-o cotieră cu spațiu de depozitare pentru două pahare și un suport pentru smartphone. Atunci când spătarele sunt rabatate, Bigster oferă un planșeu de portbagaj plat și o lungime maximă de încărcare excepțională, de 2,7 metri. Funcția Easy Fold permite rabatarea cu ușurință a spătarelor din spate din portbagaj, cu ajutorul a două manete situate de o parte și de alta a spațiului de încărcare. Un covoraș de cauciuc, robust și ușor de curățat, oferă o protecție ideală pentru planșeul portbagajului. Atunci
când nu este utilizat, acest covoraș poate fi rulat cu ușurință pentru a ocupa mai puțin spațiu. Covorașul este disponibil în serie pe nivelul de echipare Extreme și ca accesoriu pe celelalte versiuni.
Noul Bigster răspunde exigențelor esențiale ale clienților segmentului C-SUV în materie de echipamente, punând accentul pe confort și pe ușurința de utilizare, oferind o gamă largă de dotări, opționale sau standard, în funcție de versiune.
Accesul la vehicul este facilitat de cardul mâini libere și de hayonul cu acționare electrică. Acesta din urmă, disponibil în serie pe Bigster Journey și opțional pe versiunea Extreme, poate fi acționat în trei moduri: din exterior, cu ajutorul butonului situat pe hayon, din interior, cu ajutorul butonului situat pe planșa de bord sau cu ajutorul telecomenzii de pe cartela mâini libere.
Ecranul central tactil de 10,1’’ este disponibil pe toate nivelele de echipare ale modelului Bigster.
Versiunile Bigster Essential și Expression dispun de sistemul multimedia Media Display cu 4 difuzoare și
conectivitate wireless Apple CarPlay®/Android AutoTM. Bigster Extreme și Journey dispun de sistemul multimedia Media Nav Live, care oferă în plus navigație conectată integrând informații în timp real despre condițiile de circulație și o cartografie actualizată timp de 8 ani. Media Nav Live dispune de un sistem audio Arkamys 3D Sound System cu 6 difuzoare.
Pentru un confort la volan de cel mai bun nivel, Noul Bigster este echipat în serie cu un tablou de bord digital de 7’’ (pe nivelurile Essential și Expression) sau 10,1’’ (pe Extreme și Journey). Ecranul color poate fi personalizat, permițând șoferului să afișeze în mod ideal informațiile pe care le consideră cele mai utile.
Utilizatorii Noului Bigster beneficiază totodată de sistem de aer condiționat cu două zone pentru locurile din față și cu aeratoare separate pentru pasagerii din spate, de pavilion panoramic cu trapă, de încărcător cu inducție pentru smartphone… Toate aceste echipamente sunt disponibile opțional sau în serie, în funcție de versiune.
Ergonomia postului de conducere este un element esențial pentru siguranță. Pe versiunea Journey, scaunul șoferului dispune în serie de comenzi electrice pentru reglarea înălțimii și pentru înclinarea spătarului, precum și de suport lombar cu reglare manuală. Versiunile Bigster Journey și Extreme dispun totodată în serie de Adaptive Cruise Control (ACC) pe versiunile Hybrid, ceea ce răspunde așteptărilor clienților în cazul traseelor lungi.
Noul Bigster răspunde celei mai recente norme europene de siguranță, GSR2, și integrează în serie, pe toate versiunile, frânarea automată de urgență (urban/peri-urban cu detectarea vehiculelor, pietonilor, bicicliștilor și motocicliștilor), recunoașterea panourilor de semnalizare cu alertă de depășire a vitezei legale, asistență la parcarea cu spatele, semnal pentru oprirea de urgență, alertă la schimbarea benzii de circulație, asistență la menținerea benzii de circulație, sistem de supraveghere a atenției șoferului și apel de urgență (eCall). Pentru a ușura viața clienților săi, Dacia introduce butonul „My Safety” care permite un acces rapid la configurația preferată de sisteme de asistență la conducere.
Motoare pentru Dacia Bigster
Noul Bigster inaugurează noi motorizări Dacia care sunt toate electrificate și care asigură o eficiență la cel mai bun nivel din segment. Fidelă valorilor sale, Dacia amplifică pe noul Bigster utilizarea materialelor durabile.
Noul Bigster HYBRID 155. Dacia Bigster este primul model din cadrul Renault Group care beneficiază de noua motorizare HYBRID 155. Ea se compune dintr-un motor cu 4 cilindri pe benzină de 107 CP, din două motoare electrice (un motor de 50 CP și un demaror/generator de înaltă tensiune), o baterie de 1,2 kWh (230 V) și o cutie de viteze automată electrificată. Aceasta dispune de 4 trepte dedicate motorului termic și alte două alocate motorului electric. Această tehnologie combinată este posibilă datorită absenței ambreiajului.
Motorizarea HYBRID 155 vine în completarea ofertei HYBRID 140 care echipează modelul Jogger și Noul Duster. Ea oferă un plus de putere (+15 CP), de cuplu (170 Nm doar pentru motorul cu combustie, adică + 20 Nm) și o capacitate de remorcare superioară (+250 kg, pentru un total de circa 1 tonă). Eficiența este de asemenea îmbunătățită, nivelul consumului și cel al emisiilor fiind mai scăzut cu 6 %, în special ca urmare a unui management optimizat al regimului motor. Frânarea recuperativă, asociată cu capacitatea înaltă de recuperare a energiei de către baterie și cu randamentul cutiei automate permite ca în traficul urban până la 80% din timpul de rulare să se efectueze în mod 100% electric. La rândul ei, pornirea de pe loc are loc sistematic în mod 100 % electric.
Noul Bigster TCe 140. Propus pentru prima oară în gama Dacia la acest nivel de putere, acest motor este derivat din propulsorul TCe 130 disponibil pe Noul Duster. Acest prim nivel de electrificare combină un motor pe benzină cu 3 cilindri de 1,2 l turbo de nouă generație bazat pe ciclul Miller (randament optimizat și pierderi mai reduse prin pompare) cu un sistem mild hybrid de 48V și o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Sistemul mild-hybrid susține motorul termic în fazele de demaraj și accelerație, permițând diminuarea cu circa 10 % a consumului mediu (5,6 l/100 km) și a emisiilor de CO2 (129 g/km) față de un motor termic de putere echivalentă. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.
Noul Bigster ECO-G 140. Dacia, lider necontestat al pieței GPL în Europa, este singurul constructor care propune, sub emblema ECO-G, motorizări cu carburație mixtă benzină și GPL pe ansamblul gamei sale de modele. Dacia Bigster propune în premieră o motorizare care asociază carburația mixtă și un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, indiferent dacă funcționează pe benzină sau pe GPL, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând plăcerea de a conduce și eficiența motorului. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.
Atunci când funcționează pe GPL, Noul Bigster ECO-G 140 emite în medie cu 10 % mai puțin CO2 decât o motorizare pe benzină ne-hibridă echivalentă. Autonomia poate ajunge la 1.450 km datorită celor două rezervoare cu o capacitate totală de 99 litri de carburant (50 litri de benzină și 49 litri de GPL). Instalat sub planșeul portbagajului, rezervorul de GPL nu diminuează volumul de încărcare al acestuia. Trecerea de la un carburant la altul se face instantaneu cu ajutorul unui comutator perfect integrat în tabloul de bord.
Noul Bigster TCe 130 4×4. Noul Bigster este adaptat pentru offroad datorită transmisiei sale integrale asociate cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte și un sistem mild-hybrid de 48 V. Acesta din urmă susține motorul cu 3 cilindri de 1,2 l turbo, în fazele de demaraj și accelerație, optimizând plăcerea de a
conduce și eficiența motorului. Frânarea regenerativă permite încărcarea bateriei cu 0,8 kWh într-un mod total transparent pentru șofer.
Noul Bigster este un exemplu al abordării Eco Smart specifice mărcii Dacia, prin utilizarea extinsă a materialelor durabile. Pe ansamblu, aproape 20% din materialele plastice utilizate pe Bigster sunt reciclate, procent superior celui mediu înregistrat în industria de automobile. Noul Bigster utilizează Starkle®, material inventat de inginerii Dacia și introdus în premieră pe Noul Duster.
Starkle® conține până la 20 % polipropilenă reciclată și este utilizat în formă brută, fără a fi vopsit, reducând astfel amprenta de carbon asociată procesului de fabricație. Protecțiile laterale și cele ale pasajelor roților, precum și unele părți ale barelor față și spate sunt realizate din Starkle®, ușor de recunoscut datorită aspectului său mozaicat. Culoarea scuturilor de protecție față și spate ale Noului Bigster este impregnată în material, o tehnologie care permite reducerea cantității de vopsea utilizată și care asigură menținerea în timp a aspectului vizual al acestor piese. Ca expresie a abordării sale respectuoase față de mediu, Dacia a decis să renunțe la elementele din crom și la pielea de origine animală pe toate modelele sale și să limiteze cantitatea de hârtie folosită. Astfel, manualul de utilizare este de dimensiuni mai mici. O versiune digitală completă este disponibilă prin aplicația My Dacia.
Ingenioasele bare de pavilion modulabile Dacia sunt disponibile în serie pe Noul Bigster Extreme. Dispuse longitudinal în poziție standard, acestea se transformă, printr-o manevră simplă, în bare transversale, scutind clientul de achiziția unor bare de pavilion tradiționale pe care să le monteze și demonteze în funcție de nevoi. Toate celelalte versiuni Bigster sunt echipate în serie cu bare de pavilion longitudinale fixe. Plafonul panoramic cu deschidere electrică și funcție oscilobatantă : o premieră pentru Dacia.
Plafonul panoramic are o lungime de 120 cm și se poate fie întredeschide, fie deschide complet pe o distanță de 35 cm. Asigurând o ambianță la bord luminoasă, plafonul panoramic este disponibil în serie pe versiunea Extreme și opțional pe Journey.