Cumparatorii britanici vor putea admira, conduce si achizitiona o masina Dacia de la finalul anului 2012. Anuntul a fost facut ieri la Salonul International de Automobile de la Geneva: Dacia, o marca in crestere, va fi comercializata in Regatul Unit.
Preluata de Renault in 1999, marca Dacia a evoluat mult in ultimii zece ani, devenind un adevarat fenomen in lumea auto la nivel mondial. Numai in ultimii cinci ani s-au vandut aproape 1,25 milioane de vehicule Dacia.
Saptamana aceasta, Dacia a lansat la Geneva modelul compact 4×4 Duster, model care completeaza gama Entry, extinsa la sase modele destinate unor profiluri de clientela diferite. Datorita unei alchimii savante prin care au fost asociate pretul atractiv, spatiul interior si dotarile, marca a reusit sa seduca, in toate tarile unde se comercializeaza, soferii doritori sa faca economii in aceste vremuri dificile.
Dacia a luat deja cu asalt mai multe piete in lunile de dupa diversele lansari, iar sosirea acestei marci in crestere in Regatul Unit va provoca multe schimbari pe piata.
Cu titlu informativ, referitor la pozitionarea modelelor ce vor fi comercializate in Regatul Unit, noul model compact Duster 4×4 va fi vandut, in Europa, de la 11 900 de euro pentru versiunea 4×2 (aproximativ 10 800 de lire la un curs de schimb de 1,10).
Conceput initial pentru a fi comercializat in special pe pietele emergente, primul model Dacia, berlina Logan, s-a vandut la pretul de 5000 de euro. Dar, ca urmare a unei presiuni fara precedent in favoarea comercializarii sale in Europa Occidentala, modelul cu 4 usi, precum si versiunile ulterioare, au transformat Dacia in cea mai frumoasa „poveste de succes” din lumea auto din ultimul deceniu.
Intr-adevar, in 2009, Dacia a inregistrat pentru al cincilea an consecutiv o crestere in doua cifre; vanzarile sale au fost mai mult decat intreite, ajungand de la 100 000 la 311 874 pe parcursul ultimilor cinci ani. in Europa, in ciuda unui context negativ pe piata auto, Dacia a cunoscut o crestere a vanzarilor de 91% in 2009. Cumparatorii francezi si germani, foarte prudenti, au beneficiat din plin de exporturile Dacia. Astfel, numai anul trecut, ei au achizitionat nu mai putin de 150 000 de masini Dacia (Sandero bicorp si modelele din familia Logan: Logan berlina, MCV, Pick-Up si Van). Marca romaneasca este pe cale sa intre in topul primelor zece marci cel mai bine vandute in Franta.
Comentand stirea privitoare la sosirea Dacia pe piata britanica, Roland Bouchara, directorul general Renault din Regatul Unit, explica: „Am urmarit indeaproape reusita extraordinara a marcii Dacia in acesti ultimi ani, de aceea suntem foarte incantati ca vom putea prezenta publicului britanic un fenomen care a facut atata valva. Raportul pret/prestatii, spatiul, economia de carburanti si emisiile reduse au devenit criterii decisive si dorim sa demonstram ca Dacia raspunde exigentelor de orice tip: rationale, sentimentale si economice.”
Cu o gama larga de tehnologii testate, o fiabilitate exceptionala si o combinatie de neegalat intre spatiu interior si dotari, toate la un pret imbatabil, numaratoarea inversa pentru una dintre cele mai asteptate lansari din lumea auto pe piata britanica a inceput.
Pana in 2010 se termina criza, iar potentialul nu va mai fi cel de acum. Dupa parerea mea, este o greseala sa astepte atat de mult. Succesul Dacia a venit pe fondul unei crize economice. Odata cu iesirea din criza, nu se stie ce se va intampla.