Citroën C4 și C4 x adoptă tehnologia hibrid de 48V

Citroën C4 X

După C5 Aircross, la sfârșitul anului 2023, Citroën introduce C4 și C4 X Hybrid 136 echipate cu noua tehnologie hibrid de 48V. Tehnologia hibrid de 48V oferă modelului C4 sau C4 X Hybrid 136 o mare simplitate și versatilitate de utilizare, fără a fi nevoie de reîncărcare, o experiență de confort și fluiditate la bord de neegalat și eficiență cu o reducere a consumului și a emisiilor de CO2 de aproximativ 20%.

Citroën C4 Hybrid 136 poate fi comandat de la 27.300 EUR, pret de lista cu TVA, iar C4 X Hybrid 136 de la 28.500 EUR, pret de lista cu TVA. Primele livrări vor avea loc în vara anului 2024.

C4 Hybrid 136 poate fi comandat de la 22.229 EUR, pret cu TVA prin programul Rabla Classic, iar C4 X Hybrid 136 de la 22.835 EUR, pret cu TVA prin programul Rabla Classic. Primele livrări vor avea loc în vara anului 2024.

 Această hibridizare permite combinarea avantajelor oferite de alimentarea pe benzină și cea electrică. Construit pe baza tehnologiei compacte și ușoare 48V Hybrid, este compus dintr-o baterie de 48V care se reîncarcă în anumite faze de condus, un motor pe benzină cu 3 cilindri de 136 CP (100 kW) de generație nouă, special conceput pentru a se adapta la acest sistem hibrid, cuplat cu noua transmisie electrificată cu dublu ambreiaj ë-DCS6 care încorporează un motor electric de 21 kW ë-Motor produs în Franța.

DESCRIEREA NOII TEHNOLOGII HIBRID DE 48V

Datorită acestei tehnologii hibrid de 48V, timpii de conducere în regim combinat sau complet electric sunt optimizați pentru confort sporit la volan și pentru reducerea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2. Acest sistem de hibridizare ușor și compact se bazează pe:

O nouă generație a motorului pe benzină 1.2 PureTech, dezvoltat special (40% din piese sunt noi) pentru hibridizare, având 3 cilindri și 1199 cmc, o putere de 136 CP (100 kW) la 5500 rpm și un cuplu motor de 230 Nm la 1750 rpm. Alegerea unui turbocompresor cu geometrie variabilă și a unei distribuții cu lanț contribuie la performanța și robustețea sa. Respectând standardele Euro 6.4 și funcționând conform ciclului Miller, motorul are o eficiență termică îmbunătățită pentru reducerea emisiilor de CO2.

Un motor electric sincron cu magnet permanent, capabil să livreze o putere și un cuplu maxim de 21 kW (28 CP) și 55 Nm. Acesta se ocupă de funcționarea electrică a modelelor C4 și C4 X pentru solicitări de cuplu redus, la viteze mici, în timpul manevrelor sau al decelerărilor, și asistă motorul termic în timpul pornirii. De asemenea, servește ca generator de încărcare a bateriei în timpul decelerării, reducând astfel uzura frânelor.

Un demaror cu curea, alimentat la 48V, utilizat pentru a porni rapid și cu succes motorul termic.

O nouă transmisie electrificată, ë-DCS6, cu dublu ambreiaj şi 6 trepte, fără întreruperea cuplului, concepută, de asemenea, special pentru tehnologia hibrid. Schimbările de viteze sunt mai scurte, oferind o experiență de condus mai confortabilă. Motorul electric, invertorul și controlerul sunt integrate, optimizând spațiul sub capota motorului.

O baterie litiu-ion de 48V cu o capacitate disponibilă de 432 Wh instalat sub scaunul din stânga față, fără afectarea volumului portbagajului sau a spațiului interior.

În plus, datorită unui convertizor de tensiune, o parte din electricitatea produsă de motorul electric de 48V este convertită la 12V pentru alimentarea echipamentelor mașinii, permițând existența a două sisteme electrice distincte.