Cel mai mare elicopter din lume

Cel mai mare elicopter din lume ce a fost construit vreodata revine in atentia publicului odata cu intentia unei companii occidentale de a-l transforma intr-un hotel de lux zburator. In anii ’60 Uniunea Sovietica, tara unde de regula se construiau cele mai mari aeronave din lume, a pus la punct planurile de constructie a unuia dintre cele mai impozante elicoptere.
Mi-V12 (Mi-12) sau „Homer” in denumire NATO, a efectuat primul zbor pentru armata in data de 10 iulie 1968 si era proiectat sa se ridice de la sol chiar si atunci cand incarcatura ajungea la 40.204 kilograme. Cu un an inaintea zborului oficial, prototipul a incercat sa se ridice de la sol pilotat de V. P. Koloshenko, scurtul zbor la cativa metri s-a lasat cu distrugerea unei roti a trenului de aterizare din cauza greutatii enorme. Presa din occident se grabea sa scrie despre incidentul minor ca despre o catastrofa aviatica insa propaganda occidentala tipica razboiului rece nu ajungea dincolo de cortina de fier.
Greutatea maxima admisa a elicopterului era de nu mai putin de 105 tone. Elicopterul dispunea de doua rotoare puse in miscare de patru motoare cu turbina Soloviev D-25VF cu o putere de 4.048 kW (6,500 cai putere fiecare). Un singur rotor avea diametrul de 35 de metri si se rotea la o inaltime de 28 de metri fata de sol. Motoarele au fost preluate de la  Mi-6 si dublate pentru fiecare rotor.

Mi-V12 expus pentru public
Mi-V12 expus pentru public

Uniunea Sovietica a construit doar doua exemplare care au fost putin utilizate din cauza costurilor enorme determinate de cantitatea de combustibil consumata si de logistica necesara intretinerii aparatului. In anul 1974 cele doua aparate au fost retrase din activitate, prototipul a ramas la uzina  Mikhail Leontyevich, unde se fabricau elicopterele Mil iar al doilea exemplar a fost donat muzeului fortelor aerului Monino, situat la 50 de kilometri est de Moscova.

Cel mai mare elicopter din lume


Echipajele ce trebuiau sa manevreze monstrul din aluminiu erau compuse din 6 persoane: pilot, copilot, inginer de zbor, electrician, navigator si operator radio.
Viitorul aparatului ramas in curtea Rusiei poate semana oarecum cu cel al avionului Antonov 224. Hotelicopter se doreste a fi un hotel zburator de 5 stele ce va survola plajele din statiunile de lux ale lumii. Modificarile aduse modelului Mi-V12 nu consta doar in amenajarea cabinelor pentru pasageri ci si in adaugarea a patru motoare cu turbina GEnx pentru a a pune in miscare aparatul. Aportul tehnologiei actuale ar trebui sa reduca consumul de combustibil cu 22%. Initial elicopterul sovietic avea o autonomie de 500 de kilometri si o viteza maxima de 260 kilometri pe ora, reconditionarea aparatului si tehnologia moderna ar creste autonomia pana la 1296 de kilometri.
Hotelicopter Mi-V12
Hotelicopter Mi-V12

Lasă un răspuns