BMW mizează pe automobile electrice și pe bateriile solid-state

BMW i3

Companiile germane sunt nevoite să facă progrese în mod accelerat în domeniul automobilelor electrice. După ce Volkswagen a început să consolideze gama ID, iar Mercedes a prezentat superbul EQS, a venit rândul celor de la BMW să-și prezinte planurile.


BMW Group va avea în jur de 12 modele complet electrice în 2023. Pe lângă BMW i3, MINI Cooper SE şi BMW iX3, care sunt deja pe piaţa, doi factori-cheie de inovaţie – BMW i4 şi BMW iX – vor fi lansaţi anul acesta, BMW i4 chiar cu trei luni mai devreme decât era planificat iniţial. În următorii ani vor urma versiunile complet electrice ale modelelor de volum BMW Seria 5 şi BMW X1. În plus, va exista un BMW Seria 7 complet electric, precum şi succesorul MINI Countryman, alături de alte modele. Încă din 2023, BMW Group va avea cel puţin un model complet electric pe şosea în aproximativ 90% din segmentele sale actuale de piaţă.

Baterii solid-state

Bateriile cu elemente chimice în stare solidă sunt un obiectiv urmărit de multe companii mari din domeniul electronicii și chimiei. Samsung, LG, Toshiba și Panasonic sunt doar câțiva dintre giganții care concurează pentru chimia perfectă a bateriilor. Este greu de crezut că BMW va avea vreun cuvânt de spus în acest sens, mai ales că specializarea bavarezilor nu are legătură cu chimia. Cu toate astea, BMW vrea să facă pași importanți în această direcție după ce a primit subvenții europene. Asemeni celor de la BMW, Volkswagen extinde capacitatea de producție a bateriilor în fabrica din Braunschweig și este gata să furnizeze peste 600.000 de sisteme de acumulatori pe parcursul unui an.


Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare, a declarat: “Facem cercetări intense cu privire la tehnologia bateriilor solid state. Până la sfârşitul deceniului, vom implementa o baterie solid state pentru utilizarea în automobile, pentru producţia de serie. Plănuim să prezentăm un prim automobil demonstrativ care prezintă această tehnologie cu mult înainte de 2025”.

Chimia celulelor a fost dezvoltată în mod constant: de exemplu, proporţia de cobalt din materialul catodic în tranziţia de la Gen3 de la BMW i3 la Gen5, care a fost introdusă în 2020 cu BMW iX3, a fost redusă semnificativ de la 33% la 10% – în acelaşi timp, conţinutul de nichel a crescut la aproximativ 80%. Pentru a minimiza consumul de resurse primare, până la 50% din nichelul reciclat este utilizat deja în pachetul de baterii de înaltă tensiune al noului BMW iX.

Automobilul electric poate fi îmbunătățit în numeroase feluri, cunoscute deja de companiile auto, dar neimplementate din considerente de costuri. În schimb, bateriile reprezintă un teritoriu puțin explorat ce are multe de oferit, mai ales atunci când trebuie să te delimitezi cumva de competiție.