BMW Group se concentrează pe următorul reper al mobilităţii electrice: “Până la sfârşitul anului 2021, ne propunem să avem un total de un milion de automobile electrificate pe şosele”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA).
Previziunile BMW pentru următorul deceniu
Privind spre următorul deceniu, Zipse se aşteaptă ca mobilitatea electrică să se dezvolte în ritmuri diferite în jurul lumii – din cauza diferenţelor de infrastructură, a profilului de condus al clienţilor şi al cadrului politic.
Conform previziunilor BMW Group, cererea clienţilor ar trebui să asigure că peste 50% din înmatriculările de automobile noi în segmentul premium din China vor fi maşini electrice pe baterie (BEV) în 2030. Datele pentru Europa vor fi doar jumătate din acest volum. SUA, a doua cea mai mare piaţă auto din lume, va fi aproximativ la acelaşi nivel ca Europa.
<h2> Platformele unificate cresc flexibilitatea
</h2>
Zipse a confirmat planul anunţat în iunie de a creşte semnificativ ritmul de extindere a mobilităţii electrice: 25 de modele electrificate, anunţate anterior pentru 2025, vor fi disponibile cu doi ani mai devreme, în 2023.
Peste jumătate dintre aceste 25 de modele vor fi complet electrice. Baza pentru aceasta este oferită de arhitecturile flexibile de maşini pentru automobile complet electrice, plug-in hybrid sau cu motoare termice, precum şi de sistem de producţie foarte flexibil.

Dezvoltarea durabilă începe pentru BMW Group chiar de la începutul lanţului de valori. Un bun exemplu în acest sens este BMW iX3, care va fi lansat pe piaţă cu a cincea generaţie a sistemului e-drive în 2020: trenul de rulare electric este produs fără pământuri rare, iar cobaltul pentru celulele bateriilor este provenit direct din minele din Australia şi Maroc. În plus, energia electrică necesară pentru producţie este acoperită în cea mai mare parte din surse regenerabile.