Nicolae Ceaușescu a folosit mai multe automobile pentru deplasările sale particulare și cele oficiale. În aceste automobile au călători cei mai importanți oameni ai anilor 1980, incluzând aici și pe Mihail Sergheevici Gorbaciov, fost secretar general al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, între anii 1985 și 1991. Cele mai multe dintre automobilele puse la dispoziția familiei Ceaușeșcu au fost fabricate sau asamblate în România.
Modelele ARO, fabricate la Câmpulung Muscel pentru protocol, sufereau o serie de modificări pentru creșterea confortului. Scaunele erau îmbrăcate în piele de calitate, pe podea se monta o mochetă groasă, iar plafonul era înălțat pentru mai mult spațiu.
Primele modele ARO modificate au fost construite în perioada 1977-1978. Aveau elemente cromate, farurile ovale specifice automobilelor de serie și purtau denumirea de ARO 304.
În perioada 1985-1986 s-au construit alte două modele ARO 306 (vezi clipul de mai sus). Automobilul era alungit, avea un șasiu robust, foi de arc pe spate și numeroase elemente estetice. Motorul pe benzină de tip L-25 de 2,5 litri dezvolta numai 83 de cai putere, fiind mult prea mic pentru o mașină atât de mare. Însă Ceaușescu nu avea nevoie de viteză ridicată atunci când saluta mulțimea. ARO 306 avea tracțiune față și cutie manuală cu patru trepte, fără reductor.
În anii 1980, Ceaușescu dorea să folosească doar automobile fabricate în România și era foarte sensibil la orice fel de import, chiar și în cazurile în care acestea erau foarte importante pentru industrie, cum ar fi cauciucul natural. Pentru ARO 306, fabrica din Câmpulung Muscel a importat un singur subansablu și anume trapa electrică Webasto, restul automobilul fiind fabricat integral în țara noastră.
În prezent (decembrie 2018) automobilul ARO 306, cu 72.000 de kilometri la bord, este scos la licitație de ANAF, cu un preț de pornire de 137.500 de lei. Să sperăm că va ajunge într-o colecție renumită, pentru a putea fi admirat de orice vizitator.