Anvelope ecologice Goodyear

Unul din proiectele de cercetare şi dezvoltare ale companiei Goodyear este de a dezvolta, cu resurse extrem de prietenoase cu mediul, o anvelopă cu o rezistenţă ultra scăzută la rulare.
Comisia Europeană a conferit companiei Goodyear un fond de cercetare şi dezvoltare major pentru a sprijini această iniţiativă inovativă. Fondul obţinut este parte a programului LIFE-Environment al Uniunii Europene. Pentru acest proiect Goodyear lucrează într-o colaborare extrem de strânsă cu doi parteneri de cercetare: compania italiană de cercetare Nocamont şi producătorul german de maşini BMW.

Goodyear
Goodyear

“Acest proiect este una din iniţiativele Goodyear de a dezvolta produse cu un impact redus asupra mediului, fără a compromite siguranţa la volan”, a spus Joe Zekoski, Vice Preşedinte „Global Product Development & Technical Center Operations” pentru Goodyear.
Obiectiv principal: 
“Unul din principalele obiective ale proiectului este de a dezvolta un nou material compozit biologic ca alternativă la materialele compozite tradiţionale utilizate în industria de anvelope. Acest nou material compozit, care va avea la bazã resurse ce pot fi reînnoite precum amidonul de porumb, poate avea un impact major asupra mediului conducând la reducerea emisiilor de CO2 în timpul procesului de producţie”, a spus Zekoski.
Un al doilea obiectiv al proiectului constă într-o analiză aprofundată a unei noi structuri de anvelopă, având ca scop reducerea pierderii de energie în timpul rulãrii. „Acest proiect are potenţialul de a ne conduce la realizarea de anvelope cu rezistenţă redusă la rulare, cu durabilitate sporită şi distanţe de frânare mai mici”, a spus Zekoski.
Goodyear, împreună cu partenerul său pentru dezvoltare BMW, va dezvolta proiecte de anvelopă şi va testa atât anvelopele prototip cât şi structura optimizată a acestora. “Expertiza companiei BMW în interacţiunea dintre anvelopă şi vehicul, precum şi în cea a cerinţelor legate de testare şi siguranţă, este un bun extrem de important pentru succesul proiectului”, a spus Zekoski.
Înlocuirea parţială a siliciului şi negrului de fum (aflate astăzi în formula materialului compozit al benzii de rulare) cu o a doua generaţie de materiale compozite biologice promite abordarea cu succes a reducerii impactului emisiei de noxe al anvelopei. Primele rezultate arată că procesele de producţie ale noului material compozit biologic au un echilibru mult mai stabil în ceea ce priveşte emisia de CO2: pentru fiecare kilogram de material compozit biologic fabricat, 0,62 kg de CO2 sunt salvate. Câştigul total, la o cantitate de siliciu de 20% înlocuită, este o reducere a emisiei de CO2 cu până la 8,2 g/km la o anvelopă cu o rezistenţă la rulare cu 30% mai redusă.
O rezistenţă la rulare mai mică înseamnă un consum mai scăzut de combustibil
În plus faţă de dezvoltarea de noi materiale, Goodyear cercetează interacţiunea dintre structură şi material, precum şi optimizarea profilului şi a geometriei benzii de rulare a anvelopei. Combinarea cercetării materialului şi a structurii reprezintă abordarea optimă pentru dezvoltarea unui model de anvelopă inovativ, sustenabil pentru realizarea unei reduceri cu 30% mai mari a rezistenţei la rulare
Scopul final: dezvoltarea unei anvelope mult mai prietenoasă cu mediul, cu beneficii specifice pentru consumator cum ar fi un consum scăzut de combustibil, o durabilitate sporită şi distanţe de frânare mai mici, fără a compromite orice altă performanţă a anvelopei sau parametrii de siguranţă printre care se numără aderenţa la carosabil umed şi uscat, rezistenţa la acvaplanare sau performanţa manevrabilităţii anvelopei.
Sursa: www.consumredus.ro

Lasă un răspuns