In primul semestru 2009, Dacia a comercializat 153 826 vehicule, cu 20,3% mai mult fata de nivelul inregistrat in perioada ianuarie – iulie 2008, cand fusesera livrate 127 842 unitati.
Pe piata din Romania, puternic afectata de criza, Dacia a vandut 23 158 vehicule, din care 21 542 autoturisme si 1 616 vehicule utilitare. Desi marcheaza o scadere cu 49,5% fata de primul semestru 2008, acest rezultat permite marcii Dacia sa isi pastreze pozitia de lider detasat pe piata interna. Cota de piata a Dacia, apropiată de 30%, se afla in usoara crestere fata de perioada similara a anului trecut.
Dacia a fost, de altfel, singurul actor de pe piata auto din Romania care a utilizat integral cotele care i-au fost alocate in cadrul programului de stimulare a innoirii parcului auto national, initiat de Guvernul roman.
De la inceputul anului 2009, gama Dacia a cunoscut o serie de evolutii importante, printre care lansarea unei noi motorizari pe benzină, 1.2 16V 75 CP, economica si ecologica, pe modelele Sandero si Logan berlina, si prezentarea versiunii Sandero Stepway, disponibila de curand pe piata din Romania. O alta evolutie remarcabila in gama Dacia o reprezinta introducerea versiunii Sandero GPL, destinata pentru inceput pietelor externe.
La export, Dacia a vandut 130 668 vehicule, cu 60,4% mai mult fata de primul semestru din 2008. Cu 95 667 unităţi inmatriculate, Europa Occidentală reprezinta prima destinatie pentru exporturile Dacia. In plus, Dacia este marca auto cu cea mai rapidă crestere a vanzarilor pe piata vest europeana in primul semestru al anului 2009 (+99,8%).
Vanzari |
|||
Model |
Romania |
International |
Total |
Sandero |
4 142 |
64 354 |
68 496 |
Gama Logan |
19 016 |
66 314 |
85 330 |
Total |
23 158 |
130 668 |
153 826 |
Vanzari |
|
Model |
Unitati |
Sandero |
4 142 |
Logan berlină |
13 990 |
Logan MCV |
3 410 |
Logan VAN |
718 |
Logan Pick-Up |
898 |
Total |
23 158 |