Dispozitive electrice care pot înmagazina curent electric de la o simplă priză, condensatoarele, nu sunt nici pe departe o inventie noua. Cu ajutorul unor versiuni speciale ale acestora, maşinile ecologice vor putea funcţiona pe distanţe de până la 500 de kilometri.
Tehnologia, foarte controversata inca, dezvoltata de cei de la EEStor, Texas , SUA, este numita EESU – Electrical Energy Storing Units. Acestia pretind ca aceste noile forme de acumulatori vor putea fi folosite in nenumarate domenii – de la laptopuri pana la masini hibride, fiind mult mai eficiente si stabile decat cele mai bune baterii Li-ion.
Condensatoarele retin energia intre doua placi incarcate electric. Spre deosebire de bateriile clasice electrochimice, condensatoarele pot retine si elibera instantaneu sarcina, iar proprietatile acesora nu se degradeaza in timp.
EESU, considerate cele mai avansate ultracondensatoare, au o permitivitate dielectrica de aproximativ 18.500, fata de permitivitatea normala a unui ultracondensator – de numai 20-30. Problema nu este daca intr-adevar se pot crea condensatori cu astfel de proprietati – ci daca acestia pastreaza sarcina un timp mai indelungat – adica daca acele condensatoare nu se vor descarca atata vreme cat masina este parcata peste noapte.
Tehnologia ar putea revolutia sistemele de recuperare a energiei pierdute la franare prin cost redus si eficienta ridicata. Un posibil sistem hibrid format din ultracondensatori si baterii cu litiu inlaturand o serie de neajunsuri ale bateriilor actuale.
Condensatoarele retin energia intre doua placi incarcate electric. Spre deosebire de bateriile clasice electrochimice, condensatoarele pot retine si elibera instantaneu sarcina, iar proprietatile acesora nu se degradeaza in timp.
EESU, considerate cele mai avansate ultracondensatoare, au o permitivitate dielectrica de aproximativ 18.500, fata de permitivitatea normala a unui ultracondensator – de numai 20-30. Problema nu este daca intr-adevar se pot crea condensatori cu astfel de proprietati – ci daca acestia pastreaza sarcina un timp mai indelungat – adica daca acele condensatoare nu se vor descarca atata vreme cat masina este parcata peste noapte.
Tehnologia ar putea revolutia sistemele de recuperare a energiei pierdute la franare prin cost redus si eficienta ridicata. Un posibil sistem hibrid format din ultracondensatori si baterii cu litiu inlaturand o serie de neajunsuri ale bateriilor actuale.