Tesla a prezentat bateriile 4860 și noi procese de producție

Tesla Roadster 2020

Tesla a prezentat un nou format pentru baterii, alegând o celulă mai mare, cu o densitate energetică mai ridicată. Celulele se numesc 4860 (48mm x 60mm) și vor fi cele care vor contribui și mai mult la creșterea autonomiei vehiculelor Tesla.


De asemenea, Tesla a anunțat cea mai mare matriță a companiei pentru piese turnate din aliaj de aluminiu. Aceasta va forma elemente structurale de dimensiuni mari ce vor include bateriile ca element structural. Scopul acestor elemente este să scadă și mai mult densitatea energetică a pachetelor de baterii, prin eliminarea vechilor sisteme de montaj și monitorizare. Celulele sunt practic lipite de structuctură cu ajutorul unui adeziv ce are rol de întârziere a focului, în cazul în care o baterie ia foc.

Bateria și forma de alumniu formează o structură de tip fagure, mai rezistentă decât structura mașinilor actuale. Bateriile sunt aduse mai mult spre centrul mașinii, reducând riscurile ce apar la un impact. De asemenea, vor distribui mai bine greutatea pe cele două axe ale vehicului.


În prezent, majoritatea companiilor auto caută soluții pentru creșterea capacităților de producție a bateriilor și de îmbunătățire a acestora. Sunt explorare diverse piste, inclusiv cea a unor baterii de tip solid-state, cu electrolit solid.

Automobilele electrice ale viitorului vor avea autonomie de peste 1000 de kilometri, vor putea circula cu 250 km/h și se vor încărca de la 0-80% în mai puțin de 30 de minute.