Primul BMW electric chinezesc a părăsit linia de producție

BMW i4 camuflaj

Nu mai este un secret pentru nimeni că marile corporații auto au deschis numeroase fabrici în India și China, concediind pretențioșii lucrători europeni, încurajați la greve de sindicate rupte de realitate. Chiar și Tesla a inaugurat o fabrică imensă în China, de unde ne va livra automobilul Model 3.

BMW urmează exemplu altora și profită de mâna de lucru chineză. Primul BMW iX3, o struțo-cămilă derivată din modelul clasic, a ieșit de pe linia de producție de la Shenyang, deținută de joint-venture-ului BMW Brilliance Automotive (BBA).

BMW are mai multe avantaje fabricând automobile în China. Primul ar fi că se află în imediata apropiere a productorilor de baterii cu litiu, China fiind cel mai mare producător de baterii, dar și de metale rare. Bateria reprezintă la ora actuală 20 – 25% din costul unui automobil electric. Al doilea ar fi salariile mai mici pe care trebuie să le plătească lucrătorilor chinezi. Al treilea avantaj ar fi că BMW va putea să împrumute tehnologie chineză în ceea ce privește dezvoltarea de baterii avansate, invertoare și electronică, domenii în care bavarezii mai au câte ceva de învățat de la chinezi.

Un automobil electric conține mult mai puține piese comparativ cu unul cu motor termic, însă prețul acestuia este mai mare. Prin urmare, automobilul electric ar putea fi vaca de muls pentru mulți fabricanți auto.

BMW iX3 este derivat din automobilul cu motor termic, adică un fel de struțo-cămilă. Acesta nu are pretenții de fiabilitate și de performanță precum Tesla, dar spre deosebire de Tesla, automobilul BMW stă mult mai bine la calitatea îmbinărilor și la finisaje. În rest, BMW iX3 și versiunea BMW X3 cu motoare termice vor fi fabricate pe aceiași linie de producție pentru a folosi mai intens forța de muncă chineză.