Noua tehnologie auto Bosch ABS/ESP a devenit mai compactă şi eficientă

Inginerii Bosch au reuşit să reducă cu până la 30% greutatea şi dimensiunea noului model a sistemului de reglare a forţei de frânare, în comparaţie cu versiunea anterioară. Astfel, aceste sisteme de siguranţă dezvoltate de Bosch vor fi cele mai mici şi mai uşoare de pe piaţă. Sistemul compact ABS (antiblocare la frânare) va cântări numai 1,1 kilograme, iar cel mai uşor sistem ESP (programul electronic de stabilitate) va avea o greutate de numai 1,6 kilograme. Datorită structurii modulare, noua generaţie oferă soluţia optimă pentru toate segmentele de autovehicule, fie că este vorba despre autoturisme, autovehicule premium sau autoutilitare uşoare. „Numărul accidentelor grave ar putea fi redus considerabil prin includerea în dotarea standard a autovehiculelor a acestor sisteme de siguranţă activă“, a explicat dr. Werner Struth, directorul departamentului Sisteme pentru Controlul Şasiului din cadrul Bosch. În 2010, Bosch va începe producţia de serie a celei de-a noua generaţii a sistemului de reglare a forţei de frânare.

Grafic evolutie ABS ESP
Grafic evolutie ABS ESP

Click pe imagine pentru a mări

„Prin structura modulară, care optimizează costurile de producţie, sprijinim eforturile producătorilor de autovehicule şi ale autorităţilor de a include sistemele de siguranţă activă în dotarea standard a tuturor autovehiculelor”, a explicat dr. Werner Struth. Din acest motiv, lansarea acestei noi generaţii, care este mai compactă şi eficientă, reprezintă un pas foarte important făcut de specialiştii Bosch, care au reuşit să reducă dimensiunea sistemului ABS de la 6,9 kg în anul 1978, la 1,1 kg în 2010. Sistemul ESP va cântări anul viitor 1,6 kg, faţă de 4,3 kg în anul 1995. Bosch a dezvoltat sistemele de siguranţă activă ABS şi ESP, fiind şi prima companie care a lansat aceste sisteme pe piaţă: sistemul antiblocare la frânare (ABS) în anul 1978, iar programul electronic de stabilitate (ESP) în 1995. Până în prezent, Bosch a produs peste 200 de milioane de sisteme de reglare a forţei de frânare iar producţia se desfăşoară, la nivel mondial, în opt locaţii.
Rezultatele relevante obţinute în urma a numeroase studii desfăşurate la nivel internaţional referitoare la eficienţa sistemului ESP, au contribuit la adoptarea în SUA, UE şi Australia a unei serii de reglementări care prevăd, începând cu următorii ani, utilizarea obligatorie a sistemului ESP în dotarea autovehiculelor.
Bosch oferă pentru autovehiculele din clasa economică sistemul de antiblocare a roţii la frânare, binecunoscuta funcţie ABS a sistemelor de frânare care echipează automobilele din clasa medie şi premium. Utilizarea acestuia este recomandată şi pentru segmentul de autovehicule cu preţ redus. Cea de-a noua generaţie a sistemului ESP oferă protecţie optimă la alunecarea autovehiculului. Ţinând cont de funcţiile suplimentare utilizate, producătorii de autovehicule folosesc diferite opţiuni ale acestui sistem. De exemplu, funcţia Stop & Go a tempomatului adaptiv ACC (Adaptive Cruise Control) utilizează manevre dese de frânare uşoară, până la oprirea completă a autovehiculului. Bosch are o soluţie la această problemă, oferind electromotoare şi pompe special adaptate, care permit o reglare exactă, silenţioasă şi aproape fără vibraţii a forţei de frânare.
Atât hardware-ul, cât şi software-ul celei de-a 9-a generaţii a sistemului permit o adaptare flexibilă. Prin arhitectura modulară a software-ului CSMosar, de exemplu, au fost preluate unele părţi din programele anterioare care au fost verificate şi care s-au dovedit eficiente. Astfel, eforturile producătorului de automobile de a testa şi implementa anumite aplicaţii sunt reduse în mod considerabil.

Lasă un răspuns