Autoturismele fabricate in orient sunt mai putin cunoscute prin simplu fapt ca nu sunt mediatizate nici macar la categoria „fapt divers”. Iranul este o tara cu o vasta mostenire istorica afectata puternic de influentele religioase insa din punct de vedere tehnologic persii au incercat sa tina pasul cu tarile dezvoltate.
Principalul producator auto din Iran se numeste Iran Khodro si fabrica pe langa modelele bazate pe Peugeot si autoturismul Renault Logan.
Automobilul Logan este fabricat si comercializat in Iran sub numele de Tondar 90 si beneficiaza de acelasi motorizari cu cele ale Daciei Logan. Mai mult iranienii au incercat sa-si arate creativitatea in domeniul desigului auto si au propus un facelift pentru Logan. Farurile fata integreaza semnalizatorul de directie iar stopurile spate sunt formate din doua corpuri, unul dintre ele fiind montat pe portbagaj.
Planurile Renault pentru facilitatea de productie din Iran prevedeau fabricarea a nu mai putin de 300.000 de modele anual, fapt care justifica cifrele de productie avansate de oficialii companiei de aproape un milion de Loganuri la nivel mondial.
In anul 2007, persii de la Khodro au incercat sa intre pe piata est-europeana cu modelul Samad. Manouchehr Manteqi, managing director la Iran Khodro indentifica Romania alaturi de alte tari est europene drept piete tinta pentru autoturismele iraniene. Iran Khodro fabrica automobilul Samad pentru piata europeana intr-o fabrica situata langa Minsk, capitala Belarusului.
Iran Khodro s-a infiintat in anul 1962 si a reusit sa fabrice pana in prezent 514000 de vehicule.