Cum se calculeaza consumul oficial?

 
Site-ul www.consumredus.ro a prezentat intr-unul din articolele sale modalitatea prin care producatorii auto stabilesc consumul de combustibil pentru autovehiculele fabricate. Schema de testare a consumului oficial este destinata informarii potentialilor cumparatori, prin standardizarea testelor.
Toate masinile noi care au fost aprobate pentru vanzare in Uniunea Europeana trebuie sa treaca prin aceste teste standard prin care li se determina consumul.  
Exista doua parti: una destinata determinarii consumului urban si una pentru consumul extraurban. Ciclul de test este acelasi cu cel folosit pentru a determina emisiile de carbon are masinii. Masinile trebuie sa fi parcurs cel putin 3000 de kilometri inainte de a intra in testare. 
Ciclul urban
 Testarea se realizeaza in laborator, la o temperatura intre 20 si 30 de grade celsius, iar motorul trebuie sa fie rece (nu a fost pornit de cateva ore). Testarea consta intr-o serie de accelerari, rulari cu viteza constanta, franari si asteptari. Viteza maxima este 50 km/h, cea medie este de 19 km/h, iar distanta parcursa este de 4 km. Ciclul este reprezentat in partea 1 a graficului de mai jos. 

Grafic Consum
Grafic Consum

 
 
Ciclul Extraurban
Acest test este realizat imediat dupa cel urban si este format din 50% mers la viteza constanta si restul accelerari, decelerari si asteptare. Viteza maxima este de 120 km/h iar cea medie de 63 km/h. Distanta totala parcursa in aceasta faza este de 7 km.
Consumul combinat
Acesta este rezultatul combinarii celor doua valori obtinute la cele doua teste de mai sus. Astfel e o medie a lor, ponderata de distantele parcurse de fiecare data. Este destul de evident ca aceste cifre nu pot fi obtinute cu usurinta in conditii reale de condus. Scopul acestor teste este prin urmare doar acela de a standardiza, si de a oferi o imagine comparativa, usurand alegerea viitorilor cumparatori.
Sursa: www.consumredus.ro

Lasă un răspuns