Citroën ne propune un ë-Berlingo electric

Electrificarea modelelor actuale continuă și în zona dubițelor, unde pretențiile sunt mai mici. Micii comercianți și companiile pot cumpăra acum dubițe electrice, excelente pentru traficul urban aglomerat. Citroën a pus un motor electric și un grup de baterii pe platforma actualului Berlingo, păstrând robustețea și utilitatea modelului, dar preluând dezavantajele unui autovehicul construit pentru motorul termic. Prin urmare, ë-Berlingo rămâne o mârțoagă excelentă pentru cărat marfă, dar nu va fi nicodată un cal de curse cu care să concurezi undeva. Mașina nu are eficiența unui model gândit din start pentru a fi electric, dar cum s-ar spune – îți faci treaba cu ea.

Citroën ë-Berlingo Van va avea o autonomie de până la 275 de kilometri și să sperăm că într-o zi de iarnă va reuși să depășească 100 de kilometri, atunci când este încărcată cu marfă. Chiar și așa, dubița tot își păstrează utilitatea odată ce traseele urbane sunt foarte scurte, până în 10 kilometri pe cursă.

Pentru a maximiza autonomia, sistemul de propulsie din dotarea utilitarei ë-Berlingo Van recuperează energia în fazele de frânare sau decelerare, un lucru obișnuit regăsit pe orice autovehicul electric.

Bateria este amplasată sub scaune și în spațiul de sub podeaua autovehiculului, fără ca volumul util să fie afectat. Bateria are o garanție de 8 ani sau 160 000 km (pentru 70% din capacitatea inițială a acesteia). Un certificat de capacitate a bateriei este eliberat după efectuarea inspecției de un an sau la 20 000 km și apoi după fiecare inspecție tehnică, la fiecare 2 ani sau 40 000 km.

Față de modelul cu motor diesel, ë-Berlingo accelerează liniar, are cuplu disponibil imediat, nu vibrează, nu face zgomot și cel mai important, nu poluează. În acest fel, un vehicul utilitar, construit pentru a căra marfă de la A la B, devine un model confortabil și silențios.

Motorul electric de la bordul utilitarei ë-Berlingo Van asigură tracțiunea în funcție de modul de conducere selectat și de condițiile de conducere. Acesta dezvoltă o putere de 100 kW (136 CP) / 260 N.m, ce permite mașinii să atingă o viteză maximă de 130 km/h, indiferent de modul de conducere utilizat.

Un comutator de selectare permite conducătorului auto să aleagă între modurile:

  • Normal – 80 kW/180 N.m. : permite cel mai bun compromis între autonomie și performanțe dinamice
  • Eco – 60 kW/190 N.m. : optimizează consumul de energie prin reducerea puterii de încălzire și a aerului condiționat, fără a le opri complet și prin limitarea cuplului motor și a puterii
  • Power – 100 kW/260 N.m. : optimizează performanța atunci când se transportă sarcini grele.

Încărcarea bateriei de pe Citroën ë-Berlingo Van

Există trei soluții de reîncărcare, de la o priză standard, până la o stație de reîncărcare ultra-rapidă, ce încărcă 80% din capacitatea bateriei în doar 30 de minute. O simplă priză de tip Green’up permite reîncărcarea bateriei peste noapte, pentru ca autovehiculul să poată fi folosit în decursul unei zi lucrătoare. Încărcarea domestică necesită un cablu Mod 2 (dotare standard în Franța) pentru utilizarea la domiciliu, la locul de muncă sau într-o parcare. Acest mod de reîncărcare este compatibil cu o priză standard de 16A (unitate Green’Up +priză), ce încarcă bateria 100% în mai puțin de 15h sau în 5h30 pentru 100 km. Încărcarea accelerată privată sau publică necesită un Wallbox cu putere cuprinsă între 3,7 și 22 kW și un cablu Mod 3 (opțional). Timpul de reîncărcare de la 0 la 100% este de 7h30 (Wall Box 7,4 kW monofazat) sau 5h (Wall Box 11kW trifazat).

Încărcarea ultra-rapidă la o stație publică de până la 100 kW, cu cablu Mod 4 integrat. O baterie de 50 kWh se reîncarcă 80% în 30 de minute. ë-Berlingo Van este la cel mai bun nivel în segmentul utilitarelor în ceea ce privește timpul de reîncărcare accelerată.

Noul Citroën ë-Berlingo Van este echipat cu instrumentar de bord digital cu ecran de 10’’ și head-up display, dotări inedite pe acest segment, disponibile opțional, pentru o calitate optimă a afișajului și o redare modernă și rapidă a informațiilor esențiale pentru condus.