China construiește prea multe vehicule electrice

Se spune că pentru a înțelege China trebuie să o vizitezi. Țara asiatică, cu o populație de 1,41 miliarde de locuitori, are o creștere economică sustenabilă, dispune de cele mai noi tehnologii și este pe cale să devină prima putere a lumi. Drumul Chinei îngrijorează pe toată lumea, iar acum (ian. 2019) se caută „soluții” de a încetini creșterea ecoomică a Chinei și de a proteja industria Europeană și Americană.


Automobilele electrice în China


China are nu mai puțin de 500 de companii, aflate la început de drum, ce produc automobile electrice. China va avea capacitatea să producă în anul 2020 aproximativ 20 de milioane de vehicule electrice. Dezvoltare prea rapidă a acestui sector ar putea crea probleme în ceea ce privește capacitatea rețelei electrice de a susține încărcarea simultană a unui număr prea mare de vehicule.


Lichi A01


Guvernul chinez încearcă să limiteze înființarea unor noi companii prin limitarea licențelor de producție. Anul acesta (2019), chinezii vor putea cumpăra circa 2 milioane de vehicule electrice, deși cererea e ceva mai mare. Aceste limite se aplică companiilor mici, ce nu pot produce peste 100.000 de vehicule pe an.

Un automobil electric chinezesc a intrat și în atenția unor antreprenori din Baia-Mare, care au dorit să-l importe sub formă de kit și să-l asambleze în România. Din păcate, prețul nu a fost unul competitiv, iar afacerea lor a intrat într-un con de umbră.


Cei mai mulți europeni nu au auzit de companiile chinezești care produc automobile electrice. Nume precum Byton, Nio sau SF Motors s-ar putea să nu le spună nimic. Despre BAIC, BYD sau Brilliant e posibil ca cei mai mulți dintre noi să știm doar că există.


Companiile din China nu se feresc să copieze tehnologii și chiar automobile europene în întregime. În cazul în care nu este identificată o soluție tehnică pentru proiectarea unui nou automobil aceasta va fi rapid copiată de pe un model deja existent.


Flexibilitatea companiilor chinezești și piața imensă pe care activează le asigură un succes garantant, chiar și pentru modelele care nu reușeșc să se ridice la un nivel de calitate de bun simț.


Piața chineză îi atrage ca un magnet pe cei mai mari investitori și producători de automobile electrice. Tesla Motors va deschide la Shanghai o megauzină, unde va produce aproape 500.000 de vehicule electrice pe an. În octombrie 2018, Volkswagen a început la Shanghai construcția unei uzine unde urmează să fabrice 300.000 de vehicule electrice în fiecare an.
În ceea ce privește vânzare de automobile, piața chineză este cea mai mare din lume, cu 22,3 milioane de vehicule pe an.