La sfârşitul lunii martie 2010, Bosch a inaugurat în Reutlingen fabrica de semiconductori de 200 de mm. Noua unitate de producţie a costat 600 de milioane de euro şi reprezintă cea mai mare investiţie individuală din istoria de peste 120 de ani a Grupului Bosch. În noua uzină se vor fabrica semiconductori şi componente micromecanice.
Noile sisteme electronice asigură un consum mai mic de carburant şi reducerea emisiilor toxice. De asemenea, energia electrică devine o sursă de propulsie din ce în ce mai importantă pentru sistemele auxiliare, iar pe termen lung, chiar ca propulsie de sine stătătoare. Această tehnologie, la rândul ei, necesită electronică de control din ce în ce mai performantă. Dezvoltarea unor soluţii specifice automobilelor pentru electronica managementului de putere este unul din punctele cheie în evoluţia electrificării vehiculelor viitorului. 1200 de ingineri lucrează la Reutlingen în acest domeniu. Această imediată apropiere faţă de dezvoltare şi producţie, precum şi de constructorii auto extrem de inovatori, reprezintă unul dintre motivele pentru care Bosch a decis să fabrice semiconductori de 200 mm în această uzină.
Noua fabrică Bosch produce circuite integrate (IC) şi componente micromecanice (MEMS). Materia primă de bază este alcătuită din discuri (plăcuţe) subţiri de siliciu, cunoscute şi sub numele de waferi, ce măsoară 200 de milimetri în diametru. Procesele de producţie pentru aceste componente sunt atât de complexe, încât este nevoie, în medie, de şase săptămâni pentru ca o plăcuţă să treacă prin toate etapele de producţie. Pe waferi sunt depuse structuri foarte fine, ceea ce înseamnă că procesele de producţie pot fi efectuate doar în condiţii de ’’cameră albă’’ (cameră curată, fără impurităţi). Pentru a realiza acest lucru, aerul din zona de producţie este supus unei filtrări intense.
Camera albă de clasa 1 astfel realizată este comparabilă cu un grad de contaminare echivalent cu mărimea unui sâmbure de caisă în volumul lacului Konstanz (Bodensee – 55 miliarde m³). Vibraţiile exterioare, cum ar fi cele provocate de traficul rutier, nu au voie să ajungă la utilajele de producţie care sunt extrem de sensibile. Din acest motiv, învelişul exterior al unităţii de producţie a fost construit structural separat de fundaţia centrală a clădirii. Astfel, unitatea de producţie este o clădire în interiorul altei clădiri, echipată cu fundaţii speciale, solide şi foarte rigide, cu pereţi, pardoseli şi niveluri intermediare similare. Finalizarea construcţiei este programată pentru anul 2016, urmând ca aici să se producă zilnic circa un milion de chip-uri. Până atunci, aproximativ 800 de persoane vor fi angajate la fabrica de waferi. „Datorită angajaţilor noştri, aceasta nu va fi doar o investiţie, ci un succes”, a spus Fehrenbach.
În noua fabrică se vor produce semiconductori, inclusiv circuite integrate specifice aplicaţiilor (ASIC), circuite integrate analogice, şi componente de înaltă performanţă. Acestea sunt utilizate, de exemplu, în unităţile electronice de control pentru motoare cu combustie internă şi transmisii, în programul electronic de stabilitate – ESP, în sistemele airbag şi de asistenţă a şoferului, în sistemele de asistenţă la parcare, sau a celor de vedere pe timp de noapte. În viitor, acestea vor include şi senzori micro-electromecanici (MEMS), care joacă un rol foarte important în industria auto. Cu toate astea, senzorii de la Reutlingen cuceresc din ce în ce mai mult domeniul electronicii de consum – caz în care pot fi întâlniţi în produse cum ar fi laptop-uri şi telefoane mobile. De exemplu, afişajul de pe ecranul telefoanelor este controlat de senzori de dimensiuni reduse, astfel încât dacă telefonul este ţinut orizontal, în loc de vertical, afisajul să se modifice în consecinţă. Pe lângă noua fabrică de semiconductori pentru waferi de 200 mm, Bosch a înfiinţat, tot la Reutlingen, şi un centru de testare. Acolo sunt testate şi programate în cele din urmă circuitele de semiconductori şi senzorii MEMS în funcţie de eventualele aplicaţii. Astfel, Bosch garantează că cipurile funcţionează fiabil şi precis, pe tot parcursul vieţii de utilizare, fie că sunt folosite în automobile, telefoane mobile sau laptop-uri.
Divizia Automotive Electronics, de care aparţine şi noua fabrică, are aproximativ 20.000 de angajaţi în întreaga lume. La sediul din Reutlingen există deja o fabrică care produce semiconductori încă din anul 1971 şi în cadrul căreia lucrează 6700 de persoane.