Nu sunt fan BMW și nici nu mă dau în vânt după mașinile care consumă benzină ca un avion, însă apreciez companiile care au reușit să se impună pe piață indiferent de modul prin care au făcut-o.
BMW Welt a înregistrat în data de 4 iulie, 10 milioane de vizitatori. Numărul acesta a fost atins de la inaugurarea din 20 octombrie 2007. Un bilet de intrare costă între 8 și 9 euro iar un calcul simplă ne arată că BMW a scos 80 de milioane de euro numai de la cei care vor să le privească realizările, fără să le conducă.
Vizitatorii BMW Welt provin de pe toate continentele. Cel mai mare număr de oaspeţi internaţionali, 13%, vin din SUA; după care urmează Marea Britanie, cu 8%. Cei mai mulţi vizitatori, 59%, sunt din Germania, iar 37% dintre aceştia aparţin Bavariei. Aproape patru milioane de oameni au vizitat BMW Welt cel puţin de două ori.
Marea Germanie eclipsează pe oricine în orice domeniu tehnic iar o comparație între BMW și o marcă românească este exclusă. Cu toate acestea unele lucruri ale noastre pot fi exploatate.
În România nu există un muzeu al automobilului iar Muzeul Tehnicii din Parcul Carol este insuficient promovat. Există automobile în România care pot exponate oricând într-un muzeu auto și aici mă gândesc la cele trei expuse la Muzeul Tehnicii dar și la cele din colecții particulare.
Faptul că în România muzeele sunt insuficient promovate și că unii bugetari de la stat, stau degeaba este o realitate frustrantă a vieții cotidiene. Poate va veni cineva care să concedieze leneșii de la stat și să angajeze oameni dinamici așa cum este Dumitru Murariu, Directorul Muzeului Antipa.
Trăim în continuare cu speranța că în România vom avea un muzeu al automobilului cu sute de vizitatori pe zi, fără a ne mai uita cu invidie (și admirație în același timp) către expozițiile germane.