BMW serie 7 are versiuni hibrid mai evoluate

BMW 330e Sedan

BMW s-a chinuit mult timp să atingă luxul pe care îl regăsim pe Mercedes și niciodată nu a reușit. Când intrai într-un S-Classe venind dintr-un BMW fie el și serie 7, simțeai că Mercedesul e cu o clasă mai sus cel puțin în ceea ce privește luxul. Despre fiabilitatea acestor mașini, foarte complicate din punct de vedere tehnic, s-au spus multe lucruri și e plin Youtube-ul de probleme interminabile, rezolvate cu costurile aberante.

Aberante sunt și prețurile pentru revizii la dealerii autorizați din România, dar cine își cumpără BMW sau Mercedes … înseamnă că are ceva bani prin conturi.

Astăzi nu vom vorbim despre mizerabilul BMW serie 7 cu motor diesel, care ar trebui să dispară din lumea civilizată, ci despre BMW-urile plug-in hibrid prietenoase cu mediul înconjurător.

Motoare pe benzină cu filtru de particule

Noile motoare pe benzină de la BMW au capacități mari, oferă mulți cai putere, însă cel mai important e faptul că au filtru de particule, adică emit în atmosferă mai puține particule cancerigene. Vârful de gamă este motorul V12 de 6,6 litri din echiparea BMW M760Li xDrive, care produce 430 kW/585 CP şi acum dispune de filtru de particule de benzină pentru minimizarea emisiilor. În acelaşi timp, BMW 750i xDrive şi BMW 750Li xDrive sunt echipate cu nou dezvoltatul motor V8 de 4,4 litri, a cărui putere maximă a fost crescută cu 60 kW/80 CP la 390 kW/530 CP.

Motoare pe benzină pe versiunile plug-in

Variantele plug-in hybrid ale noului BMW Seria 7 scot în evidență calităţile sportive, confortul pasagerilor şi ambianţa plăcută, nefiind îndreptate în mod obligatoriu către economia de combustibil, așa cum se întâmplă în cazul Toyotei Prius. Sistemul plug-in hybrid al acestora utilizează acum un motor pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie, adaptat special şi o baterie de înaltă tensiune mai evoluată. În consecinţă, sistemul poate oferi o putere combinată de 290 kW/394 CP cu comutatorul Driving Experience Control setat în modul SPORT. Consumurile specificate de nemți sunt prea optimiste (a se citi șmekeroase) și nu le mai menționăm. De reținut e faptul că cele trei modele au o autonomie în regim electric ce variază între 50 şi 58 de kilometri conform standardului de consum NEDC. Asta înseamnă că dacă locuiți la casă, veți putea încărca mașina seara și a doua zi să vă plimbați prin tot orașul consumând extrem de puțină benzină.

Automobilele plug-in hibrid reprezintă tranziția către automobilul electric, iar constructorii trebuie încurajați să facă acești pași. Deci, dacă intenționați să cumpărați un BMW serie 7 alegeți unul plug-in hibrid.