Acumulatorii pentru vehiculele electrice aduc profituri mari

Vehiculele electrice și cele hibrid, lansate pe piață cu ani în urmă, sunt acum de vânzare pe site-urile specializate. Un automobil hibrid Toyota Prius poate fi cumpărat cu numai 7000 de euro de pe Autovit în timp ce automobilele complet electrice pot fi găsite pe site-urile din afară cum ar fi mobile.de.
Automobile electrice se depreciază foarte rapid din pricina acumulatorilor foarte scumpi. Un acumulator are o viață de aproximativ 8 ani sau 160.000km. După această perioadă, acumulatorul trebuie înlocuit, pentru a mai putea folosi mașina, iar acest lucru nu este deloc ieftin.
Prețul pentru înlocuirea acumulatorilor poate varia foarte mult în funcție de tipul acumulatorului cumpărat și de firma de la care îl cumpărați. Pe ebay sau pe site-uri cum ar fi GM Parts Online un acumulator pentru Chevrolet Volt poate fi găsit cu numai 2306 dolari. Desigur, sunt și oferte de acumulatori second-hand din automobile avariate însă aici situația poate diferi foarte mult de la caz la caz.
Chevrolet Volt este dotat cu un acumulator litiu-ion de 16KWh. Prețul mediu pentru un KWh este aproximativ 500 de dolari. Tesla se laudă că a reușit să obțină acumulatori la prețul de 200 dolari pe KWh, dar acest preț este valabil pentru achiziția unor cantități enorme.
Situația e mai delicată pentru americanii cu automobile electrice care apelează la dealeri. Dealerii din Statele Unite ale Americii cer în unele cazuri pentru 30.000 de dolari pentru a înlocui acumulatorii lui Chevrolet Volt.

Baterii Chevrolet Volt
Baterii Chevrolet Volt

Companiile țin secret prețul plătit pentru acumulatorii auto și au tot interesul odată ce marjele de profit pentru automobilele electrice sunt foarte mari. Spre exemplu, un automobil Renault Fluence este vândut de companie la același preț, fie că e în versiune electrică sau cu motor termic.
Renault Fluence Z.E
Renault Fluence Z.E

Deosebirea dintre cele două, e că cel electric nu are motor termic, nu are rezervor, eșapament, sistem de răcire, filtre, etc. Cu toate acestea Renault nu scade prețul acestor componente din valoare totală și preferă să treacă aceste sume la capitolul profituri ușoare. În cazul Renault, bateriile sunt plătite separat sau pot fi închiriate.
Chevrolet Volt
Chevrolet Volt – fratele geamăn al lui Opel Ampera

Acumulatorii auto pot fi înlocuiți și pe module, în acest caz celulele din care e format sistemul de baterii fiind achiziționate separat la un preț mult mai mic. Această compatibilitate încurcă afacerile multor producători de top care nu mai pot practica adaosurile mari pentru acumulatorii cumpărați de la firmele asiatice, cum ar fi LG Chem. Din acest motiv se întârzie standardizarea acumulatorilor auto.
Pe viitor, prețul acumulatorilor se va reduce iar speranțele noastre se îndreaptă către China, singura economie care poate oferi acumulatori la prețuri sensibil mai mici. Acumulatorii auto pot fi reciclați, firmele care se ocupă de această activitate fiind dispuse să plătească sume importante pentru fiecare kilogram. Reciclarea acumulatorilor și programele buy-back sunt măsuri care ar putea să încurajeze achiziția de automobile electrice.

Animație Chevrolet Volt

Lasă un răspuns