Înlocuirea unei baterii va fi mai ieftină ca repararea unui motor

Maxwell BCAP3000

Automobilul electric vine tare din urmă și surclasează vechile tehnologii. Așa cum motorul diesel a scos la pensie motoarele pe abur acum mai bine de 100 de ani, tot așa automobilul electric va trimite la pensie motorul termic.

Bateria de înaltă tensiune este un element de bază în componența unui vehicul electric. Costurile de înlocuire și durata sa de viață au descurajat eventualii cumpărători, mai ales în cazul automobilelor second-hand. Lucrurile par să se schimbe pe viitor, iar acest lucru se întâmplă mai repede decât am anticipa datorită fantasticei industrii chineze.

Revoluția bateriilor se concentrează pe creșterea densității energetice a bateriilor și îmbunătățirea durabilității acestora, factori care ar putea influența costurile de înlocuire, conform unui raport recent al start-up-ului Recurrent, specializat în culegerea datelor de exploatare a bateriilor.

Înlocuirea bateriilor este rară. Producătorii de automobile oferă, de obicei, o garanție de opt ani sau 160.000 de kilometri pentru baterie. Cele mai multe baterii moderne pot rezista de două ori mai mult și pot parcurge de două ori mai mulți kilometri, conform Recurrent. Iar aceasta este o estimare pesimistă. Proprietarii de Tesla raportează frecvent că au condus mai mult de 300.000 de kilometri cu vehiculele lor electrice, cu o degradare minimă. Există chiar și un Model S care a parcurs peste 1 milion de kilometri și a trecut prin patru înlocuiri de baterie.

Majoritatea dintre noi nu vom ajunge la astfel de extreme. Dar, în cazul rar în care va fi necesară înlocuirea bateriei din diverse motive, cât va costa aceasta în viitor? Presupunând că industria continuă să se dezvolte în același ritm, Recurrent are un răspuns pentru această problemă.

Recurrent estimează că prețul celulelor ar putea ajunge la 35 de dolari per kWh până la sfârșitul deceniului. Aceasta ar însemna prețuri pentru baterii de 50 de dolari pe kWh, ceea ce ar reduce costul de înlocuire al unei baterii de 100 kWh la 4.500–5.000 de dolari, sau aproximativ 3.375 de dolari pentru o baterie de 75 kWh. Aceste estimări pun costurile de înlocuire ale bateriilor EV pe aceeași linie cu cele ale înlocuirii unui motor cu ardere internă. J.D. Power afirmă că înlocuirea unui motor poate costa între 4.000 de dolari pentru un motor de 4 cilindri și mai mult de 10.000 de dolari pentru unul de înaltă performanță.
În prezent, înlocuirea unei baterii EV poate costa între 5.000 și 16.000 de dolari, în funcție de dimensiunea bateriei și de marca și modelul vehiculului. În majoritatea cazurilor, nu trebuie să te gândești niciodată la acest aspect pentru mașinile noi. Este valabil și pentru majoritatea vehiculelor electrice uzate, dar experții recomandă verificarea stării bateriei unui vehicul uzat înainte de a face o achiziție.

Recurrent a adăugat că proprietarii ar putea să compenseze costurile de înlocuire a bateriei prin revânzarea bateriilor uzate. În prezent, un atelier de service păstrează, de obicei, bateria uzată dacă aceasta este înlocuită. Bateria va fi apoi recondiționată sau vândută unei alte companii pentru a fi reutilizată în stocarea energiei, pentru alimentarea de rezervă sau pentru alte utilizări. Cu toate acestea, experții din industrie se așteaptă ca piața vehiculelor electrice uzate să crească semnificativ în viitor, cu milioane de proprietari de vehicule electrice uzate care ar putea să negocieze vânzarea propriilor baterii dacă înlocuirea este necesară. Recurrent estimează că acest lucru va compensa prețul unei baterii noi cu încă 10-20 de dolari pe kWh, în funcție de dimensiune, chimie și stare.