Automobilele scumpe aduc un profit mai mare producătorilor auto. Iar dacă motorul este mai mic și mai simplu, acest profit crește și mai mult. Corporațiile auto aflate în căutarea profitului nu se grăbesc să lanseze modele la un preț accesibil publicului larg, mai ales că producătorii chinezi sunt blocați prin toate pârghiile posibile să intre în Europa.
Dacă un Volkswagen Polo cu motor de 1.5 litri pe benzină costă puțin peste 12.000 de euro pe piața chineză, în Europa, prețul acestuia este dublu. La fel putem spune și despre Volkswagen ID 3 care are un preț atrăgător pe piața chineză și un alt preț piperat în Europa. (Verificați singuri prețurile pe https://www.vw.com.cn)
De ce există aceste politici de preț practicate de producătorii europeni?! Răspunsul e foarte simplu, producătorii chinezi au făcut progrese tehnologice importante și fac o concurență puternică. Dacă mașinile chinezești ar ajunge în Europa, Volkswagen și alții nu și-ar mai permite ceea ce își permit astăzi.
După ce a renunțat la parteneriatul cu Renault pentru a dezvolta un vehicul electric entry-level (de 20.000 de euro), Volkswagen spune că are propriile planuri în acest sens. Compania germană intenționează să dezvăluie noile sale vehicule electrice accesibile în anul 2027. Volkswagen își dorește prețuri în jur de 20.000 de euro.
Volkswagen a dezvăluit conceptul ID 2all în martie 2023. Mașina electrică ID 2all de la VW este „spațioasă ca un Golf”, dar „accesibilă ca un Polo”, a spus compania. Este de așteptat ca ID 2all să înceapă de la 25.000 de euro, dar VW vizează un model și mai ieftin, probabil numit ID 1.