Proiectul X90 devenit mai tarziu Logan s-a bucurat de un succes neasteptat in toata lumea. In Olanda existand chiar un fabclub, Logan MCV. Calitatile masinii pitestene nu au ramas ne observate, modelul fiind imbratisat atat de romani cat si de vest-europeni.
Renault doreste sa fabrice peste un milion de Loganuri anual, 400000 dintre ele numai la fabrica din Mioveni.
Platforma B de la Renault si motorizarile acesteia, cunoscute in Romania datorita modelului Dacia Logan, este utilizata pentru modelele: Logan, Renault Modus, Nissan Tiida, Versa, Nissan Aprio (Logan pentru piata Mexicana), Mahindra Renault Logan (in India), Renault Tondar (Iran), Nissan NP200 (Africa de Sud).
Logan se fabrica sub diverse denumiri in: Mioveni, São José dos Pinhais (Brazilia), Moscova, (Rusia), Medellín (Columbia), Casablanca (Maroc), Nashik (India), Teheran(Iran). Fabrica din Africa de Sud produce autoturisme din gama Logan cu volanul pe partea dreapta.
Renault a luat in calcul de asemenea productia acestuia si in tari precum Indonezia sau Pakistan dar cel mai ambitios proiect Renault pe platforma Logan va demara in orasul rus Togliati din regiunea Samara.
Fabrica din Togliati este cunoscuta pentru modelel Lada si este capabila sa fabrice un milion de autoturisme pe an de la A-Z fara a fi dependenta de alti furnizori de subansable. O suta de mii de muncitori lucreaza la uzina Lada ce se intinde pe mai bine de 600 de hectare reprezentand mai mult de 10% din populatia orasului de aproximativ 800000 de locuitori.
În 2007, Dacia a vândut 230473 de autovehicule, cu 17,4% mai mult ca în 2006, dintre acestea 128.411 fiind exportate.
You must be logged in to post a comment Login