In 2009, Dacia a vandut 311 282 automobile, cu 20,5% mai mult fata de nivelul de 258 372 unitati inregistrat in 2008. Dacia incheie astfel al cincilea an consecutiv in care ritmul de crestere al vanzarilor a fost exprimat in doua cifre, fapt care i-a permis sa treaca, de la mai putin de 100 000 de masini comercializate in 2004, la peste 300 000 de unitati, in 2009.
Pe o piata auto in scadere cu 53,2%, Dacia a vandut 41 862 de vehicule, obtinand o cota de piata de 28,9%, cu 1,5 puncte superioara celei atinse anul precedent.
Pe modele, cel mai vandut automobil al gamei Dacia in Romania a fost Logan berlina, cu 25 722 unitati livrate, urmat de Sandero (inclusiv versiunea Stepway), cu 6 765 unitati si Logan MCV, cu 6 249 unitati. Pe piata vehiculelor utilitare, Dacia a livrat 1 588 unitati Logan VAN si 1 538 Logan Pick Up.
In politica sa comerciala, Dacia a urmarit in permanenta pozitionarea modelelor sale la cel mai bun pret si s-a sprijinit pe atuul unei calitati si a unei fiabilitati a produselor confirmate de cele mai recente anchete de satisfactie a clientilor.
In 2009, Dacia a sustinut programul de reinnoire a parcului auto national propunand clientilor o oferta intitulata „Dacia Avantaj”. Prin aceasta campanie au fost comercializate peste 18 000 de automobile Dacia.
Evolutia ofertei comerciale Dacia a continuat in 2009. O noua motorizare pe benzina, 1.2 16V, de 75 CP, cu consum redus si cu un nivel scazut al emisiilor de CO˛ si-a facut aparitia in gama Dacia. In dorinta de a cuceri un public nou, Dacia si-a completat familia de modele cu Sandero Stepway si cu seria limitata Kiss FM, disponibila pe modelele Sandero si Logan berlina.
Vanzarile Dacia la export au ajuns la aproape 270 000 unitati, cu 56,1% mai mult fata de 2008. Dacia si-a consolidat succesul pe piata Europei Occidentale, unde in 2009 au fost inmatriculate 200 962 vehicule.
Trei tari occidentale figureaza in topul exporturilor Dacia. Germania a devenit, in 2009, prima destinatie de export a marcii, cu 84 708 unitati vandute (+231,3% fata de 2008). Pe locul al doilea se afla Franta, cu 65 956 unitati (+51,4%), urmata in clasament de Italia, cu 21 739 vehicule (+151,9%). In 2009, Dacia a detinut o cota de 2,13% din piata germana, de 2,5% din cea franceza si de 0,93% din piata italiana.
Printre destinatiile importante de export se numara si Algeria (17 327 unitati), Turcia (9 727 unitati) si Spania (9 030 unitati).
In Maroc, unde Logan este produs in uzina SOMACA, din Casablanca, au fost vandute anul trecut 18 112 unitati.
Vanzari |
|
Model |
Unitati |
Sandero (inclusiv |
6 765 |
Logan |
25 722 |
Logan |
6 249 |
Logan |
1 588 |
Logan |
1 538 |
Total |
41 862 |
Evolutia |
||||||
|
2004 |
2005 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
Romania |
80 013 |
113 276 |
107 777 |
102 062 |
84 708 |
41 862 |
International |
16 306 |
51 130* |
88 931* |
128 411* |
173 664* |
269 420 |
Total |
96 319 |
164 406 |
196 708 |
230 473 |
258 372 |
311 282 |
*
Inclusiv vehiculele Dacia Logan produse in Maroc
Top |
||
|
Tara |
Unitati |
1 |
Germania |
84 937 |
2 |
Franta |
65 956 |
3 |
Italia |
21 739 |
4 |
Algeria |
17 327 |
5 |
Turcia |
9 727 |
6 |
Spania |
9 030 |
7 |
Austria |
4 754 |
8 |
Belgia |
4 750 |
9 |
Olanda |
4 080 |
10 |
Serbia |
3 000 |
Sint total nedumerit;cineva cumpara un autoturism la „second”deci vechi si plateste o taxa de poluare mai mica decit mine care am platit pentru un LOGAN nou[1-2luni] 20 milioane lei.Ce fel de EURO4 are aceasta marca romaneasca? De ce am optat pentru o masina noua? Ce fel de prestanta are Dacia-MIOVENI? Doresc o explicatie de la oricine poate sa explice.Multumesc!